کد خبر: 340841
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲
نظام‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی برای مراکز تشریح شد

به جهت لزوم توجه به زمینه‌سازی و فراهم آوردن شرایط مناسب کارگاه‌های تابستانی، نظام‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی کانون، برای مربیان مسئول مراکز تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، پیرو ابلاغ نظام‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی کانون و با توجه به لزوم زمینه‌سازی و فراهم‌آوردن شرایط مساعد در به کارگیری همه‌ی ظرفیت‌های استان، جلسات متعددی از طریق وبینار در روزهای ۱۲ و ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ با حضور مدیرکل کانون استان، معاونت فرهنگی و کارشناسان ستاد برگزار گردید و به سوالات و ابهامات مسئولین مراکز در مورد نظام‌نامه‍‌ی فعالیت‌های تابستانی پاسخ داده شد.

مدیرکل کانون در ابتدای هر جلسه بر تبلیغات موثر و اطلاع‌رسانی مناسب در مورد این فعالیت تاکید داشت.

نظام‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی برای مراکز تشریح شد

روح الله واحد بر جذب خانواده‌های اعضا و دعوت از آنها به جهت حضور در میانه‌ی میدان کانون تاکید کرد و گفت: پدر و مادر یک دانش‌آموز می‌باید از نزدیک شاهد فعالیت و تلاش مربیان در آموزش به فرزندشان باشد و مربیان کانون می‌باید بعد از پایان آموزش در یک ترم، با برگزاری جلسات منظم، پای صحبت خانواده‌ها بنشینند و نواقص و کمبودهای احتمالی را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند.

وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه و جشنواره در پایان هر دوره و ترم گفت: دانش‌آموزی که در این کارگاه‌ها شرکت کرده است، وقتی اثر خودش را در نمایشگاه و یا در جشنواره در کنار آثار دیگران ملاحظه می‌کند، دلگرم شده و تشویق می‌شود تا به این فعالیت در ماه‌های آینده نیز ادامه بدهد و همین باعث انس و الفت نوجوانان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شود.

واحد بر استفاده حداکثری از حضور کانون‌یاران تاکید داشت و افزود: با توجه به اینکه برنامه‌ی ملی کانون مدرسه در ایام تابستان وجود ندارد اما طرح «کانون‌یار» به عنوان یکی از بهترین دستاوردهای کانون می‌باید با جدیت پیگیری و پرورش پیدا کند.

مدیر کانون استان در پایان بر تقویت انجمن‌های تخصصی و گسترش و آموزش حرفه‌ای قصه‌گویی و شاهنامه‌خوانی که از موضوعات اساسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند تاکید کرد.

گفتنی است در جلساتی که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، مسئولین مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری به بیان ابهامات و سوالهای خود در مورد نظام‌نامه‌ی فعالیت تابستانه پرداختند و مدیرکل کانون استان به همراه معاون فرهنگی و کارشناسان ستادی‌، پاسخگوی آنها بودند.

نظام‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی، براساس سیاست‌های سه‌گانه‌ی کانون در سال ۱۴۰۳ که همان نوجوان محوری، مرکز محوری و مخاطب محوری‌ست استوار گردیده و از مهمترین اهداف فعالیت‌های تابستانی در این نظام‌نامه می‌توان به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی و غنی‌سازی اوقات فراغت این رده‌ی سنی اشاره کرد.

جذب و پایدار سازی اعضا به ویژه نوجوانان - افزایش دایره‌ی مخاطبان - همراهی خانواده‌ها در برنامه‌های کانون - بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های جهادی فعال از دیگر اهداف این نظام‌نامه می‌باشد.

در جلساتی که با حضور مسئولین مراکز فرهنگی هنری سراسر استان برگزار شد، بیشتر سوالهای مسئولین مراکز در مورد میزان شهریه، چگونگی نزدیک شدن به اهداف کمی و کیفی این رویداد و حد نصاب کارگاه‌ها بود. یکی از طرحهایی که حاضرین در جلسه را به چالش کشید، بحث برگزاری مسابقه و جشنواره در پایان هر ترم بود که در مورد زمان و چگونگی برگزاری آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بهترین و پراستقبال‌ترین بخش این جلسات، برگزاری اردوی فرهنگی تربیتی بود که تمامی مسئولین مراکز بر این باور بودند که برگزاری اردو تاثیر بسیار خوبی در جهت تشویق اعضا و والدین دارد. مربیان کانون بر این عقیده هستند که با برگزاری اردوی فرهنگی تربیتی در پایان رویداد تابستانی، کودکان و نوجوانان، با کانون انس و الفت فراوانی برقرار می‌کنند که جهت جذب و پایدارسازی آنان بسیار موثر است.

نظام‌نامه‌ی فعالیت‌های تابستانی برای مراکز تشریح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =