کد خبر: 341166
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
نشست تخصصی «قصه‌گویی و مسیر آینده» برگزار شد

قصه‌گویان و قصه‌پژوهان در نشست تخصصی قصه‌گویی گردهم آمدند و از قصه‌ها گفتند.

به گرازش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، همزمان با روز قصه‌گویی در سراسر کشور، نشست تخصصی با عنوان «قصه‌گویی و مسیر آینده» با حضور کارشناسان فرهنگی، قصه‌گویان و قصه‌پژوهان در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد.

 محمود خرقانی کارشناس فرهنگی کانون استان و رابط جشنواره قصه‌گویی با اعلام مطلب فوق گفت: اهمیت قصه گویی به عنوان یکی از جلوه های فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی از گذشته‌های دور تا به امروز بر کسی پوشیده نیست و کانون به عنوان نهادی که خود را متولی امر قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان در ایران می‌داند، در این میان سهم مهمی در انتقال این فرهنگ بازمانده از گذشتگان به بچه‌های امروز دارد. به همین مناسبت در این نشست فرصتی مهیا کردیم تا نظرات کارشناسان و قصه‌گویان را بشنویم. وی در ادامه افزود: در این نشست موضوعاتی چون قصه برای نوجوان امروز، ضرورت پرداختن به کارکردهای نوین قصه‌گویی، قصه و قصه‌گویی از منظر سنتی و مدرن، تغییر ساختار قصه‌گویی، قصه‌گویی در مراکز کانون و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ایشان همچنین اعلام کرد: یکی از مهمترین اقدامات برای جشنواره قصه‌گویی امسال، پرداختن به نظرات کارشناسی در حوزه قصه‌گویی است تا بتوانیم از این ابزار کهن و پرکاربرد که از دیرباز در مراکز کانون مورد توجه بوده است به نحو احسنت در راستای سیاست‌های کانون، مخاطب محوری، مرکز محوری و نوجوان محوری، بهره ببریم.  

خرقانی در خاتمه گفت: همزمان با روز ملی قصه‌گویی، زنگ قصه‌گویی در مراکز سراسر استان خراسان رضوی نواخته شد و همکاران قصه‌گو در مراکز به بیان قصه‌های متنوعی پرداختند که با استقبال بسیار خوب اعضا نیز مواجه شد. بیش از ۵۰ قصه در این روز در مراکز استان بازگو شد که این قصه‌ها در پویش قصه‌گویی ۱۴۰۳ کانون خراسان رضوی نیز به ثبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =