کد خبر: 341182
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۵
قصه‌های ایرانی، در سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی

روز ۲۳ خرداد به عنوان روز ملی قصه‌گویی در میراث ماندگار ایرانیان ثبت و ضبط شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون‌های استان با برگزاری آیین‌هایی، سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی را پاس داشتند.

در این آئین‌ها که روز ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ با حضور اعضا نوجوان، کانون‌یاران،  خانواده‌ها ، مسوولین و مخاطبین کانون استان برگزار گردید، با ایده‌ها و روش‌های خلاقانه برنامه‌های مختلفی برگزار شد.
افتتاح باشگاه‌های قصه‌گویی کانون‌یاران، آغاز طرح «مادر و قصه»، معرفی کهن الگوهای قصه‌گویی، نواختن زنگ قصه‌گویی بارویکرد گرامیداشت شهید جمهور و شهدای خدمت با عنوان «زنگ ایثار و شهادت» از عناوین این برنامه‌ها بود.

در این برنامه‌ها همچنین از اعضا و نوجوانان برگزیده‌ی سنوات گذشته جشنواره‌های قصه‌گویی دعوت و تقدیر شد و آنها نیز به انتقال تجارب خود به علاقمندان قصه‌گویی پرداختند و در قسمتی دیگر از این برنامه‌ها خانواده‌های اهل قصه، معرفی و تشویق شدند.

آغاز و معرفی طرح انگیزشی «اردوهای آموزشی قصه‌گویی» و طرح اطلس قصه‌گویی در مراکز کانون استان چهارمحال و بختیاری و همچنین توجه به لهجه‌ها، گویش‌ها، شیوه‌ها و تفاوت‌های قصه‌گویی در مناطق مختلف جغرافیایی نیز در برخی مراکز انجام شد.

رادیو قصه نیز در تعدادی از مراکز حضور داشت و اعضای کانون همراه با مربیان و خانواده‌ها از این رادیو استفاده کردند، در این رادیو با موضوع شهدای خدمت، برای کودکان غزه و موضوع‌های مختلف دیگر قصه‌گویی شد.

قصه‌های ایرانی، در سالروز ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی

بر اساس گزارش‌های رسیده از مراکز، در شهر بروجن قصه‌گویی قرآنی انجام شد و در مرکز مجتمع شهرکرد، زنگ قصه‌ی ایثار و خدمت با حضور ۶۰ نفر از اعضا و همراه با والدین انجام گردید، در یانچشمه و کیان و اردل و بن و شلمزار و فرادنبه و مرکز شماره سه شهرکرد، این زنگ توسط اعضای نوجوان به صدا درآمد. فرخ‌شهر افتتاح رویداد بین‌المللی قصه‌گویی را جشن گرفت و هفشجان اسم این مراسم را " آی قصه قصه" نامید. گندمان نام زنگ قصه‌گویی را " شهر پر از قصه " نامید و سامان قصه‌گویی مادر و کودک را برگزار کرد و اعضای قصه‌گوی باباحیدر، قصه‌های من و مادر و مادربزرگم را گفتند تا این مراسم را گرامی داشته و شروعی داشته باشند برای رسیدن به نقطه‌ی پایانی جشنواره‌ی بیست و ششم قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =