کد خبر: 341390
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی برگزار شد

اولین کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری با حضور کارکنان و مربیان کانون‌ و همچنین کارکنان کانون زبان استان و تدریس دکتر امید امیدی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، با توجه رشد و گسترش هوش مصنوعی در تمام ارکان جامعه و همچنین در راستای ارتقاء دانش و آگاهی کارکنان و مربیان کانون، اولین کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی با حضور دکتر امید امیدی در سالن جلسات اداره کل کانون برگزار شد.

در این کارگاه که چهار ساعت به طول انجامید، مباحث اولیه هوش مصنوعی از قبیل تعریف و معرفی هوش مصنوعی، کاربردهای آن در پیشبرد امور روزمره و محاسن و معایب آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هدف اصلی این کارگاه، آشنایی مربیان و کارکنان کانون با مفاهیم و کاربردهای هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف بود که مباحثی از جمله: یادگیری ماشینی، شبکه‌های عصبی و پردازش زبان طبیعی مورد بررسی قرار گرفت.

در خلال کارگاه، مربیان کانون هم با مرور نکات اساسی هوش مصنوعی و همچنین با حضور فعال در بحث‌ها و نکات آموزشی، توانستند دانش و مهارت‌های خود را در این زمینه تقویت کنند. آموزش‌های ارائه شده توسط استاد دوره، باعث بازخوردهای مثبتی از سوی شرکت‌کنندگان شد و حاضرین در جلسه از قابلیت‌های هوش مصنوعی شگفت‌زده شدند..

امید امیدی، به عنوان استاد کارگاه و یکی از متخصصان برجسته حوزه هوش مصنوعی در استان، در رشته‌ی مکانیک بیوسیستم مدرک دکترای خود را از دانشگاه دولتی شهرکرد دریافت کرده است. وی با تشریح مفاهیم پیچیده‌ی هوش مصنوعی برای فراگیران این کارگاه ارزشمند، به آن‌ها این فرصت را داد تا به طور کامل با مفاهیم اصلی و کاربردی هوش مصنوعی آشنا شوند.

استاد دوره گفت: این فناوری به ما این امکان را می‌دهد که زندگی خود را راحت‌تر و بهینه‌تر کنیم. با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان جلوی مشکلات را گرفت و راه‌حل‌های بهتری برای آن‌ها پیدا کرد. همچنین، این تکنولوژی به ما کمک می‌کند تا سرعت و دقت در انجام کارها را افزایش دهیم.

امیدی ادامه داد: از آنجایی که هوش مصنوعی دارای کاربردهای فراوانی در زندگی روزمره ماست، ضرورت آشنایی با این فناوری و یادگیری آن برای همه افراد اهمیت دارد. اینکه چگونه می‌توانیم از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت زندگی خود و اطرافیانمان استفاده کنیم، مسئله‌ی بسیار مهمی‌ست.وی گفت: بهترین زمان برای فراگیری این مهارت‌ها، اکنون است. چه بسا که فردا هزاران داده‌ی دیگر در هوش مصنوعی اضافه شده باشد.

کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی برگزار شد

امید امیدی استاد کارگاه هوش مصنوعی، در مورد معایب استفاده از این هوش گفت: یکی از معایب اصلی هوش مصنوعی، این است که این فناوری ممکن است باعث از بین رفتن شغل‌های انسانی شود. با پیشرفت هوش مصنوعی، برخی از کارها و وظایف انسانی تا حد زیادی از میان برداشته شده و این اتفاق ممکن است منجر به افزایش نرخ بیکاری یا کاهش فرصت‌های شغلی برای انسان‌ها شود.

وی گفت: مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت اطلاعات نیز یکی دیگر از معایب استفاده از هوش مصنوعی محسوب می‌شود. با تجمیع و استفاده از داده‌های شخصی افراد برای ایجاد سیستم‌های هوش مصنوعی، احتمال نقض حریم خصوصی و به خطر افتادن اطلاعات حساس افزایش می‌یابد.

بنابراین، از آنجایی که هوش مصنوعی دارای معایب و چالش‌های خاصی است، لازم است که در فرآیند استفاده از این فناوری، اطمینان حاصل شود که منافع انسانی و اخلاقی در نظر گرفته شده و موازنه‌ای بین کاربردهای هوش مصنوعی و معایب آن حفظ شود.

در این کارگاه که مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری بصورت حضوری و مجازی شرکت داشتند، سوالات زیادی را مطرح کردند و استاد هم بهترین توضیحات و پاسخ‌ها را ارائه داده و این کارگاه را به یک فرصت یادگیری موثر تبدیل کرد. شرکت‌کنندگان با ارزیابی مثبت این کارگاه، درخواست برگزاری بیشتر دوره‌های آموزشی مشابه را داشتند.

کارگاه آشنایی با هوش مصنوعی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =