کد خبر: 341397
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
بازدید 25
اولین جلسه انجمن شعر نوجوانان کانون مرکز داراب

اولین جلسه انجمن شعر نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز داراب، رقم خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در 23 خرداد ماه 1403، به بهانه بزرگداشت حکیم عمر خیام، اولین جلسه ی انجمن شعر نوجوان شهرستان داراب با حضور اعضای شاعر و علاقمندان شعر برگزار شد.


در این جلسه که با حضور نجمه عیدی شاعر کتاب «سنگ کاغذ قیچی» و محمد یزدان پناه شاعر رباعی سرا بود؛ 10 عضو نونگاه و نوجوان و تعدادی از والدین مشتاق در مرکز شماره 2 داراب حضور داشتند.
در این جلسه پس از معرفی مهمانان، شخصیت خیام معرفی شد؛ ودر مورد نگاه خیام به زندگی و راز موفقیت این شاعر بزرگ و جهانی شدن صحبت شد. در ادامه نیز اعضای شاعر خودشان را معرفی کردند؛ و هر کدام یکی از شعرهای خود را خواندند.


نجمه عیدی بعد از شنیدن شعر یکی از اعضای شرکت کننده درباره تقلید از دیگر شاعران در ابتدای راه شاعری گفت: اینکه در ابتدای راه اکثر شاعران ممکن است تحت تأثیر شعرهایی که خوانده اند قرار بگیرند طبیعی است و به عنوان تمرین و تجربه اشکال ندارد، اما به مرور باید زبان و فکر و مسیر شعری خود را بیابند.


دیگر مهمان برنامه محمد یزدان پناه در نقد اشعار شرکت کنندگان به اهمیت زبان شعری پرداخت؛ و گفت:  مطالعه و خواندن اشعار شاعران موفق، و همچنین نقد پذیری از کسانی که تجربه شاعری موفق داشته اند؛ به همراه استمرار در نوشتن و هراس نداشتن از خلق اثر، بسیار کمک کننده است.


خواندن اشعار خیام توسط مهمان های برنامه و گفت و گوی صمیمانه با اعضا از دیگر بخش های این جلسه بود.


این جلسه توسط سوسن زرین مربی ادبی مرکز داراب طراحی و اجرا شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =