اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان باهدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی مخاطبان با حماسه هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد بابیان اینکه قصه و قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار است، گفت: قصه‌ها با رویکردی حکیمانه، تربیت‌کننده و آموزش‌دهنده هستند و خالق نیز در کلام خود از قصه برای هدایت و تربیت انسان‌ها استفاده کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه قصه‌ها نقش مهمی در ایجاد تغییرات فرهنگی دارند، اظهار داشت: استفاده از این هنر برای بیان زوایای پنهان حماسه هشت سال دفاع مقدس، نقش ارزنده‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای آیندگان میهن عزیز اسلامی خواهد داشت و در همین راستا اداره کل کانون پرورش فکری با همکاری دستگاه‌ها ونهادهای فرهنگی استان، اولین مهرواره قاسم‌های زمان را با شعار «با قصه حماسه بسازیم» برگزار می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: فراخوان این مهرواره در چهار بخش اصلی شامل قصه‌گویی، داستان‌نویسی، پادکست و قصه نمایش تدوین‌شده است که علاقه‌مندان در دو گروه سنی نوجوانان (۱۲ الی ۱۸ سال) و بزرگ‌سالان (۱۸ سال به بالا) می‌توانند آثار خود را تا دهم شهریورماه در پیام‌رسان بله به آدرس @kpf_ard به دبیرخانه این مهرواره ارسال کنند.

ملک‌زاده فرد افزود: قصه‌گویی مادران شهدا و روایتگری دو بخش ویژه این مهرواره فرهنگی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: پس از پایش و داوری آثار و اعلام اسامی راه‌یافتگان، مرحله نهایی جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به شکل حضوری برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این رویداد فرهنگی که گامی در جهت اعتلای اهداف و آرمانه‌ای انقلاب اسلامی است، استانداری اردبیل، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صداوسیمای مرکز اردبیل، ستاد کنگره شهدای استان و شهرداری اردبیل مشارکت دارند.

اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان برگزار می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =