بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با رنگ و بوی آئینی در کانون قم

هم‌زمان با ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و مصادف شدن با ایام محرم شهرزاد حدادپور به تشریح فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان قم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون قم، ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان این استان با مصادف شدن ایام محرم رنگ و بوی آئینی گرفت. شهرزاد حدادپور، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم به تشریح فعالیت‌های واحدهای ادبی، فرهنگی و هنری پرداخت.

شهرزاد حدادپور با تاکید بر اینکه بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان امسال رنگ و بوی محرمی دارد گفت: ما در بخش ادبی، در روز پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ صبح نقد و بررسی کتاب «هنگام باران بود» با حضور سید حبیب نظاری را داریم و بعداز ظهر نیز در نشستی اعضا به «بررسی نمادهای عاشورایی و کارکرد آن در ادبیات» می‌پردازند که با حضور علی مهجور نویسنده و استاد دانشگاه برگزار خواهد شد. حدادپور همچنین ساخت نمادهای عاشورا به صورت برجسته در کارگاه سفال را از برنامه‌های واحد هنری و معرفی نمادهای عاشورایی در قالب دکوپاژ نیز از جمله فعالیت‌های واحد فرهنگی عنوان کرد.

سرپرست کانون با توصیه‌ای به کودکان و نوجوانان قمی ادامه داد: این فرصت برای دوست‌داران اهل‌بیت در مراکز کانون پیش آمده تا با تکیه بر مهارت و استعداد خود به مراسم‌های این ایام در کانون کمک کنند و با حضور در کلاس‌های کانون و با رشد و ارتقای هر چه بیشتر خود در ادب و فرهنگ و هنر، آینده سازان ایران عزیزمان باشند.

حدادپور در انتها با اشاره به رسم چند ساله‌ی کانون در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از متولیان اصلی ادبیات کودک و نوجوان همواره نگاه خاصی به این روز دارد و همانطور که از گذشته، کانون محل امن فرهنگی برای کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بوده و آنها در طول سال به امانت کتاب، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، انجام هنرهای نمایشی، ساخت فیلم‌ و پویانمایی، شرکت در جشنواره‌ها، مهرواره‌ها، فراخوان‌ها و رویدادهای فرهنگی‌، هنری و ادبی مشغول هستند، چند سالی است که در ایامی خاص مثل روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از تمامی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ادبی کانون در روز ۱۸ تیر دعوت می‌کند تا با مراجعه به سامانه ثبت‌نام مراکز کانون به نشانی https://kpf.ir/ یا مراجعه به مراکز فرهنگی‌هنری به‌صورت رایگان عضو مراکز کانون شده و از خدمات فرهنگی این مجموعه بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =