کودکان روستاهای شهرستان کوثر اردبیل صاحب کتاب‌خانه شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در راستای برقراری عدالت فرهنگی در مناطق روستایی و کمتر برخوردار، کتاب‌خانه‌های پستی و سیار روستایی خود در شهرستان کوثر را راه‌اندازی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان، خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان  روز ۲ مرداد ۱۴۰۳ فعالیت کتاب‌خانه‌های پستی و سیار روستایی کانون شهرستان کوثر آغاز شد.

به گفته‌ی ملیحه ملک‌زاده‌فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل، شهرستان کوثر دارای تعداد زیادی روستا و جمعیت ساکن در این مناطق است  که با راه‌اندازی این مراکز کودکان و نوجوانان بیش از ۴۰ روستا از  خدمات فرهنگی‌هنری و برنامه‌های کانون بهره‌مند خواهند شد.

کودکان روستاهای شهرستان کوثر اردبیل صاحب کتاب‌خانه شدند

وی با بیان این‌که کانون به‌عنوان نهادی فرهنگی و تربیتی در حوزه کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند، گفت: در راستای توسعه عدالت محور برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی، کانون پرورش فکری در کنار مراکز ثابت شهری برای بچه‌های ساکن در مناطق روستایی که دسترسی به مراکز فرهنگی ندارند، با ایجاد کتاب‌خانه‌های سیار و پستی به ارائه خدمات می‌پردازد.

ملک‌زاده‌فرد با اشاره به این‌که فعالیت‌های اعضا در مراکز سیار کانون تفاوتی با مراکز ثابت ندارد، اظهار داشت: عضویت کودکان و نوجوانان در این کتاب‌خانه‌ها رایگان است و در کنار امانت کتاب، بسته‌های فرهنگی و مجلات مناسب با گروه‌های سنی مخاطبان نیز در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به موفقیت اعضای تحت پوشش این نوع مراکز در فراخوان‌های مختلف افزود: برای موفقیت این مراکز در انجام رسالت‌های خود که همان تربیت توحیدی و فراهم ساختن فرصت برابر فرهنگی و آموزشی برای فرزندان این سرزمین است نیازمند همراهی مسئولان این شهرستان در پرورش اعضای موفق هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد: کتاب‌خانه‌های پستی و سیار روستایی که برای اولین بار فعالیت خود را به‌صورت دائمی در این شهرستان آغاز می‌کنند در تربیت آینده‌سازانی باسواد و باایمان برای ایران اسلامی منشأ خیروبرکت باشند.

کودکان روستاهای شهرستان کوثر اردبیل صاحب کتاب‌خانه شدند

مطلّب صادقلو فرماندار شهرستان کوثر نیز در این مراسم تلاش‌ها و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در فراهم ساختن بستری برای تحقق عدالت فرهنگی در روستاها را با راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و پستی شایسته قدردانی دانست.

وی گشایش کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و پستی کانون را مهم‌ترین و با ارزش‌ترین اتفاق برای این شهرستان دانست و گفت: قدرت‌های جهان به زرادخانه‌ها و قدرت‌های نظامی و اتمی خود می‌بالند و در کشور ما کودکان و نوجوانان با الگوگیری از شهدای عاشورا و در مکتب انقلاب اسلامی پرورش می‌یابند و برای آینده کشور نقش‌آفرینی خواهند کرد.

صادقلو افزود: فرزندان ما امید کشور برای آینده هستند و پرورش درست آن‌ها در راستای قبول مسئولیت، برای آبادانی و پیشرفت کشور مؤثر خواهد بود.

فرماندار شهرستان کوثر بر همکاری نهادها و ادارات دولتی با کانون پرورش فکری در ارائه خدمات مناسب و مؤثر تأکید کرده و ادامه داد: شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و نهادهای مرتبط در حوزه کودکان و نوجوانان برای به‌ثمر رسیدن این حرکت پیش‌قدم باشند.

کتاب‌خانه سیار کانون شهر کوثر با تجهیز یکی از خودروهای پیشتر خریداری شده از سوی اداره کل کانون استان اردبیل و تامین نیروی انسانی و کتاب‌خانه پستی نیز با حضور یک مربی کانون در مرکز شماره ۲ کانون این شهر راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =