کد خبر: 342822
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
نمایش عروسکی «درخت گیلاس» بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون می‌رود

نمایش عروسکی و آهنگین «درخت گیلاس» به کارگردانی شراره طیار ار روز ۷ مرداد بر روی صحنه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌رود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به نویسندگی شراره طیار و محمدحسین حبیبی بر اساس داستانی از کتاب «چرا؟ چرا؟ چرا؟» نوشته کلر ژوبرت نویسنده فرانسوی ایرانی به سفارش مرکز تئاتر کانون پرورش فکری تولید شده است.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: بازی‌سازان: فهیمه باروتچی، امیرحسین و امیرمحمد انصافی و شراره طیار، راوی: عمار تفتی با صدای پریا طیار، دستیاران کارگردان: زهرا نصراله و بهرام هدایت، ترانه‌سرا و آهنگساز: امیرحسین انصافی، صحنه و عروسک: محمدرضا بحرالعلومی، انیمیشن: حسن مهدوی، طراح پوستر: نازنین یزدانی، طراح نور: محمدرضا شاملو فرد و صدا: زهرا نصراله.

نمایش «درخت گیلاس» داستانِ درخت گیلاسی است که آشیانه‌ی پرنده‌هاست، درخت زیباست اما پرنده‌ها خیلی خوشحال نیستند، چون یک دارکوب زورگو هم آنجا زندگی می‌کند. تا اینکه یک روز بلبل از راه می‌رسد و به پرنده‌ها کمک می‌کند تا در مقابل ظلم و زورگویی دارکوب ایستادگی‌ کنند...

این نمایش قصه‌ای فکرپرورانه با تمرکز بر تقویت مهارت تفکر انتقادی دارد و تلاش می‌کند به کودکان، توانایی چراپرسی به جای چشم‌گویی را بیاموزد و کودک همواره به دلیل کارهایی که انجام می‌دهد یا کارهایی که از او خواسته می‌شود، فکر کند.

نمایش «درخت گیلاس» با پرسش دختر بچه‌ای از گونه‌ی نمایشی تعزیه شروع می‌شود و با قصه‌گویی پدر برای پاسخ به او ادامه پیدا می‌کند که بر اتحاد، یکدلی و انجام کار گروهی تأکید دارد.

این نمایش از روز ۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰ در سالن بوستان مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران بر روی صحنه می‌رود و تا شهریور اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش «درخت گیلاس» را یا از پایگاه تیوال و سینماتیکت تهیه کنند و یا برای هماهنگی با شماره ۰۹۱۸۴۲۳۶۱۱۵ تماس بگیرند.

نمایش عروسکی «درخت گیلاس» بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون می‌رود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =