یاسوج، ده شب میزبان برنامه‌های حسینی تماشاخانه سیار کانون است

نخستین کاروان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع اربعین حسینی به‌مدت ده شب در یاسوج به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بچه‌های شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد روزهای ۱۰ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ هر شب می‌توانند در دو نوبت به تماشای نمایش «بیرق سرخ» به نویسندگی و کارگردانی صادق کیانی‌مقدم بنشینند و از دیگر برنامه‌هایی که ستاد اربعین حسینی کانون برای آنان تدارک دیده است، استفاده کنند.

تریلی سیار تماشاخانه کانون روز ۱۰ مرداد در پارک مهرورزی یاسوج هرشب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در دو نوبت به اجرای برنامه‌هایی مانند: قصه‌گویی، معرفی کتاب، نمایش، منقبت‌خوانی، پخش نماهنگ و فیلم، اجرای مسابقه با محوریت آشنایی با مفاهیم عمیق و ارزشمند واقعه عاشورا و معرفی خاندان عصمت و طهارت برای کودکان و نوجوانان و بزرگسالان می‌پردازد.

بر این اساس مهرداد کاووسی هنرمند باسابقه حوزه نقالی کشور اجرای منقبت‌خوانی و نقالی ویژه این مراسم را با نقل از پرده‌های عاشورایی بر عهده دارد. همچنین قصه‌گویی و معرفی کتاب‌های کانون و دیگر آثار مناسب این ایام نیز از سوی صادق کیانی‌مقدم و در قالب قصه‌گویی بر روی صحنه تماشاخانه سیار اجرا خواهد شد.

یاسوج، ده شب میزبان برنامه‌های حسینی تماشاخانه سیار کانون است

نمایش زنده ‌عروسکی «بیرق سرخ» روایت زندگی زن و شوهری هنرمند است که در حوزه نمایش فعالیت دارند و قرار است در روزهای محرم به مدت ۱۰ شب نمایش اجرا کنند. این گروه با در اختیار گرفتن یک علم و یک شمشیر از تکیه محل، کار خود را شروع می‌کنند.

نمایش، روایت دخیل‌هایی است که به علم بسته و آویزان شده و هرازگاهی گریزی به تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، حضرت عباس، بشیر و ام‌البنین می‌زنند...

عوامل این نمایش عبارتند از: بازیگران: سیدمهرداد کاووسی، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه جعفری و فاطمه فراتی، ساخت دکور و عروسک: علیرضا حسین‌پور، دستیار صحنه، افکت و موسیقی: نگین کشاورز، انتخاب موسیقی: صادق کیانی‌مقدم، روابط عمومی و عکاس مینا بهرامی‌تبار.

نمایش «بیرق سرخ» به سفارش تماشاخانه سیار از سوی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در سال ۱۴۰۳ تهیه و تولید شده است.

یادآوری می‌شود برنامه‌های آتی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه ایام محرم و صفر در استان‌های مختلف کشور از سوی ستاد اربعین کانون اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =