اربعین فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های دینی به کودکان و نوجوانان است 

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام از اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت ایام پیاده روی اربعین گفت



 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان ایلام؛ فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت ایام پیاده روی اربعین گفت: درراستای استمرار همکاری و هم افزایی دراجرای مطلوب وتاثیرگذار فعالیت های فرهنگی کانون در مرز مهران همانند سالهای گذشته کانون استان با برپایی موکبهای مختلف میزبان زائران عتبات عالیات است. 
وی افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارادت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایشان و انجام خدمات فرهنگی به زائران، باحضوراعضای کودکان ونوجوانان، کارکنان کانون، خانواده ها، ظرفیت های مردمی و حلقه های میانی حضوری فعال در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.   
 فاطمه رستگار اضافه کرد: ایستگاه مهمانان کوچک امام حسین(ع) به عنوان(پایگاه فرهنگی) و موکب حضرت قاسم(ع) با عنوان نوجوانان حسینی در پایانه مرزی مهران برپا شده است که دراین موکب ها فعالیت هایی همچون: دلنوشته های ادبی باموضوع (اربعین می روم تا...)، چاپ سربند، چاپ شال، اهداء دست سازه های عاشورایی، اهداکتاب باموضوع اربعین به زائران کودک ونوجوان انجام می شود. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان این نکته که اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان است تصریح کرد: آگاهی‌بخشی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام واقعه عاشورا و اربعین حسینی با تولید و نشر محتوای مناسب به مخاطبان از جمله اهداف ماست.   
این مدیر فرهنگی ادامه داد: اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه است و افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان امام سیدالشهد(ع) است و ما تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران عزیز به ویژه کودکان ونوجوانان کار برده ایم.   
 وی ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارکنان این مجموعه گفت: مربیان مراکز و کارکنان ستادی، با عشق به آقا امام حسین(ع) و خاندان مطهر اهل بیت عصمت و طهارت جهت خدمت خالصانه و صادقانه به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خصوص کودکان و نوجوانان به طور شبانه روز در ایستگاه و موکب های کانون در پایانه مرزی مهران و دبیرخانه استانی این رویداد مستقردر اداره کل تا پایان این رویداد بزرگ معنوی پای کار هستند.   
فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام در پایان گفت: فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) از 23مرداد ماه 1403تا پایان اربعین ادامه خواهد دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =