برگزیدگان مسابقه ادبی آذرآفرین معرفی و تجلیل شدند

مسابقه ادبی آذرآفرین، در دومین سال متمادی با هدف نگاهی به اثر فاخر قصه‌های مثنوی معنوی استادمهدی آذر یزدی از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، نوجوان امروز را با قلم استاد مهدی آذر یزدی آشنا می‌کند و از طرفی او را به دنیای سوژه‌های جذاب ادبیات کهن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، در حاشیه چهلمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد از برگزیدگان مسابقه ادبی آذرآفرین تجلیل شد.

 باتوجه به این که استاد مهدی آذر یزدی از پیشکسوتان حوزه ادبیات کودک و نوجوان است و عنایت به این مهم که وی با پرداختن به ادبیات کودک و نوجوان در برهه‌ای از زمان خلاء کم توجهی به این نوع ادبیات را پرکرد؛ همچنین آذر یزدی، کودک و نوجوان مخاطب خود را با نثر و زبانی ساده با ادبیات کهن آشتی داد و آثار قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب را برای مخاطب کودک و نوجوان نوشت؛ به همین منظور مسابقه ادبی آذرآفرین، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان که به نام پیرنیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری شد که در دومین سال متمادی با هدف نگاهی به اثر فاخر قصه‌های مثنوی معنوی استادمهدی آذر یزدی (بازنویسی کتاب مثنوی معنوی مولوی) از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب (جلد چهارم)، نوجوان امروز را با قلم استاد مهدی آذر یزدی آشنا می‌کند و از طرفی او را به دنیای سوژه‌های جذاب ادبیات کهن می‌برد که خود می‌تواند دستمایه نوشتن و بازآفرینی داستان‌های جدیدی از نگاه نوجوان امروز شود، برگزار شد. 
فراخوان این مسابقه در نیمه خرداد ۱۴۰۳ به مراکز فرهنگی هنری و گروه‌های مجازی ادبی کانون استان از جمله انجمن ادبی استان ارسال شد. تا ۱۸ تیر ۱۴۰۳، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان بیش از ۶۰ اثر رسیده به واحد آفرینش‌های ادبی استان، بررسی شد و بر این اساس ۳ اثر بازآفرینی ارسالی به عنوان رتبه برگزیده و ۱۰ اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر توسط هیئت داوران انتخاب شد. 

 برگزیدگان مسابقه ادبی آذرآفرین معرفی و تجلیل شدند

برگزیدگان مسابقه ادبی آذرآفرین؛

جایگاه نخست به امید رستگار با اثر "دار قالی"، جایگاه دوم به مطهره رحمانی با اثر "یک تانک اصرار" و جایگاه سوم به مونا میرجلیلی با اثر"خلبان خان" اختصاص یافت.

مهرانه زارع و فرناز زارع بیدکی از مرکز مهریز، نرگس رستعلی، ثنا طبایی و پرنوش ضیاء‌الاسلامی از مرکز یزد ۴، امیرسالار سعیدی و فاطمه میرزابابایی از مرکز تفت، مانی حاتمی و تکتم برزگر از یزد۳ و حدیث زحمتکش از یزد۱ نیز جزو شایستگان تقدیر شدند.

همچنین از تانیا رضایی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، برگزیده جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =