مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد، یاد آذر را گرامی‌ داشتند

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با برپایی کارگاه‌های ادبی، ویژه‌برنامه‌ها، مسابقات ادبی، ساخت روزنامه‌دیواری و سایر فعالیت‌های فرهنگی هنری به معرفی ابعاد شخصیتی آذریزدی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،  مراکز فرهنگی هنری کانون با هدف روشن نگاه داشتن مشعل استاد مهدی آذر یزدی در مسیر روشنگری کودکان و نوجوانان و با پرداختن به ارزش کار این پیرنیک‌اندیش ادبیات کودک و نوجوان و تلاش خالصانه او، یادش را گرامی داشتند.

 مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد، یاد آذر را گرامی‌ داشتند

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان ویژه برنامه "پدر قصه‌های خوب" به مناسبت بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و یادمان استاد مهدی آذر یزدی، در روز ۱۸ تیر ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری اردکان با حضور اعضای دختر نوجوان مرکز، برگزار شد.

در این ویژه برنامه ضمن معرفی و شرح مختصری پیرامون روز ادبیات کودک و نوجوان، شخصیت مهدی آذر یزدی و آثار وی نیز معرفی شد. در پایان برنامه نوجوانان به پاس زحمات مهدی آذر یزدی جملاتی را خطاب به این مرد بزرگ به یادگار نوشتند.

 مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد، یاد آذر را گرامی‌ داشتند

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تفت نشست ادبی با حضور کاظم دهقانیان نویسنده و محقق تفتی برگزار کرد که بیش از ۴۰ نفر از اعضای دختر مرکز در این نشست حضور داشتند.

سپس اعضا در کارگاههای معرفی شخصیت مهدی آذر یزدی،تصویرسازی و نشریه دیواری شرکت کردند و آثار زیبایی را از خود به جا گذاشتند.

 مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد، یاد آذر را گرامی‌ داشتند

مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد روز ۱۸ تیرماه و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ایران را فرصت مناسبی جهت آشنا کردن کودکان با کتاب و نویسنده "قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب" دانست و این روز را بهانه‌ای کرد برای ورود کتاب به زندگی کودکان.

به همین منظور مربیان مرکز تلاش کردند تا با انجام فعالیتهای فرهنگی و هنری برای اعضا و حتی والدین، معرفی شخصیت آذریزدی و قصه‌های شیرین و طنز از داستان‌های این پیر نیک‌اندیش را در کنار نقاشی با حروف و نمایشنامه‌خوانی از کتابهای زیبای کانونی، این روز را خاطره انگیز و شیرین کنند.

 مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد، یاد آذر را گرامی‌ داشتند

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهاباد گرامیداشت یاد مهدی آذر یزدی و بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان ایران را در دو روز متوالی و به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره‌ی پدربزرگ قصه‌ها و نویسنده‌ی کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب "مهدی آذریزدی" در قالب ویژه برنامه‌هایی با عنوان‌ "پدر خوب قصه‌ها" با حضور ۵۲عضو کودک و نوجوان دختر و ۴۳عضو کودک و نوجوان پسر در سالن آمفی تئاتر و کتابخانه‌ی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز فرهنگی و هنری شهرستان بهاباد برگزار شد.

از برنامه‌های اجرا شده در این برنامه می‌توان به نمایش فیلم داستان مشاهیر با محوریت مهدی آذریزدی، معرفی کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و معرفی شخصیت‌ توسط حدادزاده مربی مسئول مرکز، قصه‌گویی و تکه چسبانی و کاردستی توسط عزت تیموری مربی فرهنگی و برگزاری کارگاه داستان و هنر توسط زهره باقریان و زهرا دهقان مربیان هنری و ادبی مرکز اشاره کرد.



ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =