ویژه‌برنامه روز کودک، روز قصه بر سر مزار پدر قصه‌های خوب برگزار شد

کودکان یزدی به مناسبت هفته ملی کودک در ویژه‌برنامه "روز کودک، روز قصه" که به همت مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری یزد برگزار شد شرکت کردند و ضمن حضور بر مزار استاد «مهدی آذر یزدی»، با پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، چهارشنبه 18 مهرماه 1403، به همت مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری یزد و با حضور اعضای کودک این مرکز بر سر مزار پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران، با شنیدن قصه، شادی و هیاهوی کودکی خود را به مهدی آذریزدی ابراز داشتند.

مریم عابدیه مسئول مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد در حاشیه این ویژه‌برنامه گفت: هر روز از هفته ملی کودک با شعاری نام‌گذاری شده و در آن روز فعالیت‌های مختلفی اجرا می‌شود که یکی از این فعالیت‌ها، قصه‌گویی برای کودکان است.

وی ادامه داد: از محورهای این برنامه معرفی شخصیت و کتاب‌های نویسندگان برای کودکان است و از آنجا که «مهدی آذر یزدی» پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران برآمده از این دیار است،   مرکز شماره ۲ کانون پرورش کودکان و نوجوانان یزد که به یاد ایشان، سرای آذر نام گرفته، برنامه قصه‌گویی را بر سر مزار ایشان برگزار کرده است.

 ویژه‌برنامه روز کودک، روز قصه بر مزار پدر قصه‌های خوب برگزار شد

گفتنی است مرحوم مهدی آذر یزدی نویسنده‌ی کودک و نوجوان، اهل محله خرمشاه یزد بود. تنها لذت زندگی او کتاب خواندن بود و نخستین نویسنده‌ای در ایران بود که به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد و به همین دلیل، عنوان «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به خود گرفته است.

معروف‌ترین اثر او مجمموعه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» نام دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =