آموزش کاردستی و کلاژ در نمایشگاه قرآن کریم

کودکان و نوجوانان با حضور در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ساخت کاردستی و کلاژ را تجربه می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بچه‌ها در این غرفه، کاردستی‌هایی با موضوع‌های قرآنی، ماه به عنوان نماد شب‌های ماه مبارک رمضان، بازتاب ماه در آب و... را خلق می‌کنند.
یکی از مربیان کانون در این غرفه مریم بورنگ اظهار کرد این کاردستی‌ها با توجه به خلاقیت خود بچه‌ها و با استفاده از ابزارهایی مانند کاغذهای جاگورتا و رنگی، چسب و قیچی ساخته می‌شود.
بورنگ با بیان‌ این‌که کودکان می‌توانند هر چه دوست دارند در این غرفه بسازند و چیزی به آن‌ها تحمیل نمی‌شود، افزود: آنان در فرصت کوتاهی که دارند کاردستی‌های متنوعی را می‌سازند.
آرزو یوبهمنش دیگر مربی حاضر در غرفه کاردستی و کلاژ گفت: در این غرفه نمونه‌‌ی کاردستی‌های مختلف که توسط مربیان و خود بچه‌ها خلق شده، بر دیوار نصب می‌شود تا کودکان و نوجوانان با آن آشنا شوند.
این مربی کانون در ادامه با اشاره به این‌که ترکیب‌ کاردستی‌های سه بعدی برای بچه‌ها جذابیت دارد، اضافه کرد: کاردستی شناخت حجمی بچه‌ها را رشد می‌دهد.
یوبهمنش هم‌چنین گفت: با این‌که ایستگاه‌های کار محدودیت دارد و مثل کارگاه آموزشی نمی‌تواند اثرگذار باشد ولی همین‌ که تعدادی از بچه‌ها با کاردستی و نحوه ساخت آن آشنا می‌شوند، رضایت بخش است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برپایی کارگاه‌های هنری و فرهنگی مانند انیمیشن، هنر خلاق، نقاشی، کاردستی و کلاژ، قصه‌گویی، عروسک‌سازی، تئاتر کاغذی، بازی و سرگرمی، مسابقه‌های جدول و معماهای قرآنی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی، خوش‌نویسی و... در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است.
این نمایشگاه تا 26 رمضان هر روز از ساعت 19 تا 24 در باغ موزه دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی تهران پذیرای علاقه‌مندان است.