کد خبر: 261608
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری قاین

هفته ملی کودک در مرکز فرهنگی هنری قاین در حالی سپری شد که اعضای مرکز قاین سوگوار سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) بودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری قاین به منظور گرامی‌داشت هفته ملی کودک و تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کردند.
در آستانه فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی مرکز فرهنگی هنری قاین با همکاری دبستان بعثت و اداره آموزش و پرورش شهرستان، مراسم نذری را با هدف تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان در سالن آمفی تئاتر مرکز برپا کرد.
در این مراسم ابتدا شرکت‌کنندگان قصه ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و یارانش را از زبان مربیان شنیدند و در ادامه به سینه‌زنی و نوحه‌خوانی در سوگ امام حسین(ع) نشستند.
اعضای این مرکز همچنین با ساخت علم‌های مقوایی با یکی از نمادهای مذهبی ایام محرم آشنا شدند.
پایان بخش این مراسم معنوی پذیرایی کودکان و نوجوانان با غذای نذری غلور بود.
این غذا به عنوان یکی از غذاهای محلی منطقه قاینات می‌باشد که در مراسم و ایام مذهبی مانند روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به عنوان نذری پخته و بین مردم توزیع می‌گردد.
 
حلقه سپاس گرداگرد کودکان مرکز فرهنگی هنری قاین تشکیل شد
به مناسبت گرامیداشت هفته ملی کودک و تقویت باورهای دینی و مذهبی کودکان، مراسم حلقه سپاس در مرکز فرهنگی هنری قاین برگزار شد. 
مرکز فرهنگی هنری قاین با همکاری مهد هنرکودک و اداره بهزیستی این مراسم  را با هدف تقویت باورهای دینی،  مذهبی و تقویت روحیه بخشندگی کودکان در سالن آمفی تئاتر مرکز برگزار کرد.
در این مراسم ابتدا کودکان از خداوند به خاطر داشتن نعمت‌های فراوان از جمله، داشتن قدرت انجام دادن کارها و راه رفتن و غیره سپاس‌گزاری کردند.
در ادامه اعضای کانون هدایایی را که با کمک والدین برای کودکان نیازمند به کانون آورده بودند، در جایگاه مخصوص گذاشتند تا توسط مربیان کانون و مهد هنر کودک به کودکان نیازمند اهدا گردد.
گفتنی است؛ میهمانان ویژه این مراسم فرماندار شهرستان قاین، ریاست اداره بهزیستی و کارشناس مهدهای تحت نظارت بهزیستی این شهرستان بودند.
 
آشنایی مادران قاینی با شیوه‌های فرزند‌پروری
همزمان با آغاز هفته ملی کودک مرکز فرهنگی هنری قاین کارگاه آموزشی فرزندپروری را برگزار کرد.
این کارگاه با همکاری مهد هنر کودک و اداره بهزیستی و به منظور تقویت آگاهی و شناخت مادران نسبت به نیازهای کودکان از سوی مرکز فرهنگی هنری قاین برگزار شد.
در این کارگاه مادران شرکت‌کننده نسبت به مسایلی که می‌تواند سبب آسیب اجتماعی کودکان گردد، آشنا شدند و با شیوه‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی کودکان آگاه شدند.
گفتنی است؛ مدرس کارگاه فاطمه سادات صدیقی مشاور فرماندار شهرستان قاینات در امور بانوان و خانواده بود.
 
دیدار کارکنان و اعضای مرکز قاین با کودکان بی‌سرپرست
از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک دیدار با کودکان بی‌سرپرست مرکز ضیایی‌نژاد این شهرستان بود.
در این دیدار جمعی از کارکنان مرکز با همراهی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان حضور داشتند و ضمن گفتگوی صمیمی با کودکان و نوجوانان مرکز ضیایی‌نژاد، هفته کودک را به آنان تبریک گفتند.
همچنین با اشاره به تقارن هفته ملی کودک با ماه محرم، کارکنان مرکز قاین درس‌هایی از روز عاشورا را برای کودکان بی‌سرپرست بیان کرده و در پایان به خواسته‌ها و صحبت‌های آنان توجه کردند.
برپایی کارگاه نقاشی کانون یکی از خواسته‌های مرکز کودکان بی‌سرپرست ضیایی‌نژاد قاین بود که مسؤول مرکز فرهنگی هنری قاین نسبت به انجام این خواسته قول مساعد داد.
یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم دیدار، از سوی مرکز فرهنگی هنری قاین هدایایی فرهنگی به تمامی کودکان بی‌سرپرست اهدا گردید.