دهه فجر امسال عرضه مي‌شود نسل جديد عروسک‌های دارا و سارا در خانه‌هاي كودكان ايراني

 اسباب بازی‌فروشي‌هاي ايران، نسل جديد عروسك‌هاي دارا و سارا را هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامي به كودكان و نوجوانان عرضه مي كنند.

 اسباب بازی‌فروشي‌هاي ايران، نسل جديد عروسك‌هاي دارا و سارا را هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامي به كودكان و نوجوانان عرضه مي كنند.
 محسن چيني‌فروشان مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با اعلام اين خبر از عرضه اين عروسك‌ها با چهره‌اي جديد و قيمتي مناسب در سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي خبر داد.
 به گزارش روابط عمومي كانون، وزن سبك‌تر، اندازه کوچک‌تر و قيمت كم‌تر نسبت به نسل گذشته، از مشخصه‌هايي است كه چيني‌فروشان براي توصيف نسل جديد اين عروسك ها به آن اشاره كرد.
  قد عروسك‌هاي نسل اول دارا و سارا 40 سانتي‌متر بود که نسل جديد به 30 سانتي‌متر تغییر یافت.
 مديرعامل كانون افزود: اولين محموله اين عروسك‌ها كه طراحي آن در ايران و ساخت آن در كشور چين صورت گرفته است، اواخر هفته گذشته وارد بندر بوشهر شده و كار ترخيص آن در حال انجام است.
 به گفته چيني‌فروشان در مرحله نخست، عروسك دارا با يك مدل لباس و عروسك‌هاي سارا با دو نوع آرايش مو و رنگ لباس ارايه مي‌شود و پس از آن لوازم جانبي اين عروسك‌ها نيز در بازار توزيع خواهد شد.
 او گفت لباس‌هاي محلي ايراني براي اين عروسك‌ها در استان‌هاي مختلف كشور دوخته مي‌شود تا دارا و سارا فرهنگ و لباس اقوام گسترده و متنوع ايران و مشاغل مختلف را به كودكان و نوجوانان معرفي كنند.
 مديرعامل كانون تجربه عرضه نسل اول اين عروسك‌ها را تا حدودي راضي كننده ارزيابي كرد و گفت: مهم‌ترين پيام دارا و سارا توجه به هويت ايراني و ملي و مهم‌ترين هدف ما توليد فرهنگ و ايجاد بستري تازه براي فرهنگ است در عين حال انتظار داريم كه مجموعه عروسك‌ها و وسايل جنبي آن‌ها هر چه بيش‌تر توسعه پيدا كنند.
 وي از بخش خصوصي خواست همان‌گونه كه در ساخت لوازم جنبي اين عروسك‌ها نقش داشته‌اند و سرمايه‌گذاري‌هاي مناسبي انجام داده‌اند در اين مرحله نيز به همكاري‌هاي خود با كانون ادامه دهند چرا كه استفاده كودكان و نوجوانان از لوازم‌التحرير با مارك‌هاي ايراني از اهدافي است كه كانون در اين زمينه به شدت مورد توجه قرار داده است.
 چيني‌فروشان مهر امسال در آيين ويژه‌اي كه هم‌زمان با روز جهاني كودك براي رونمايي از چهره‌ جديد عروسك‌هاي دارا و سارا برپا شده بود، توضيح داد كه در چند سال گذشته نزديك به 400 نوع وسایل جانبی و لوازم‌التحرير با نشان دارا و سارا توسط بخش خصوصي توليد و عرضه شده است.
 مديرعامل كانون از انتقادهايي كه برخي از كارشناسان ايراني به عروسك‌هاي دارا و سارا وارد كرد‌ه‌اند نيز سخن گفت و تاكيد كرد كه هر آغازی، مسايل و مشکلات خود را دارد حتي عروسك‌هاي معروفی كه 60 سال از عمر آن‌ها مي‌گذرد باز هم مشكلاتي دارند. بيش‌تر انتقادها روي قيمت بود. هرچند به نظر ما با توجه به كيفيت عروسك‌ها، ‌قيمت مناسب بود اما همه از كانون انتظار دارند كه توليدات خود را با قيمت پايين‌تري عرضه كند.
 وي در پايان با اشاره به اين موضوع كه كانون در مورد پروژه دارا و سارا هيچ‌وقت به دنبال سود نبوده است، خاطر نشان كرد كه نسل جديد دارا و سارا با قيمتي نزديك به چهل درصد ارزان‌‌تر از گذشته در فروشگاه‌هاي كانون و اسباب‌بازي فروشي‌هاي سراسر كشور به فروش خواهد رسيد.