تجلیل از محسن چینی‌فروشان در برنامه‌ی متولد کانون

از 18 سال تلاش‌های فرهنگی محسن چینی‌فروشان مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان "متولد کانون" قدردانی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این آیین، وزیر آموزش و پرورش، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمع کثیری از برجسته‌ترین هنرمندان و نویسندگان عرصه ادبیات و هنر کودک و نوجوان ایران یک به یک سخنرانی و قدردانی خود را از تلاش‌های فرهنگی این مدیر باسابقه ابراز خواهند کرد.
دکتر حمیدرضا حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش در این آیین به صورت رسمی سیدصادق رضایی را به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید کانون معرفی و از محسن چینی‌فروشان - که با پایان خدمت رسمی اداری به جمع پیش‌کسوتان پیوسته است - تقدیر می‌کند.
مراسم رسمی معارفه مدیرعامل جدید و نکوداشت مدیرعامل سابق کانون روز شنبه 15 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون در تهران با سخنرانی دکتر غلامعلی حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همراه خواهد بود.
یکی از مربیان کانون تهران به نمایندگی از همکاران خود در سراسر کشور سخن خواهد گفت و برنامه با اجرای سرود و دف و نی ادامه خواهد یافت.
همچنین در این آیین که معاونان، مدیران و مربیان و کارکنان کانون و مدیران استانی آن نیز حضور دارند، کتابی با عنوان "متولد کانون" ویژه نکوداشت 18 سال تلاش محسن چینی‌فروشان در کانون بین شرکت کنندگان توزیع خواهد شد.
این کتاب نود و یک صفحه‌ای با مطالب و نوشته‌هایی از کسانی منتشر شده است که چینی‌فروشان را از نزدیک می‌شناختند و با او همکار بوده‌اند.
یادداشت‌های مصطفی رحماندوست، حمید گروگان، مجید‌ عمیق، شمس‌الدین رحمانی، جعفر ابراهیمی، رضا حیدر‌نژاد، حمیدرضا شاه‌آبادی، مهدی باقری، هدی چینی‌فروشان، معصومه انصاریان، بابک نیک‌طلب، محمد‌رضا کریمی‌صارمی، مریم صباغ‌زاده ایرانی و افسر مظفری در این کتاب آورده شده است.
نزدیک به 20 صفحه از این کتاب نیز به گفت‌و‌گو با چینی‌فروشان اختصاص یافته است.
عکس‌های منحصر به فردی از کودکی، نوجوانی، جوانی، دوران دفاع مقدس و مدیریت چینی‌فروشان در عرصه‌های فرهنگی به این جذابیت‌های بصری کتاب متولد کانون که به همت انتشارات کانون منتشر شده، افزوده است.
آیین معارفه و نکوداشت دو مدیرعامل جدید و سابق همچنین معرفی اعضای جدید هیات مدیره کانون ساعت 16 تا 18 روز پانزده اسفند در سالن آمفی‌تئاتر اصلی مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار و در پایان مراسم با اهدای لوح‌های تقدیر و هدایایی از تلاش‌های چینی‌فروشان قدردانی می‌شود.
مجمع عمومی کانون روز پنجم بهمن امسال سیدصادق رضایی را به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون انتخاب و او به حکم حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و ریاست مجمع کانون، سکان اداره یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور را در دست گرفت. مجموعه‌ای که اکنون شمار مراکزش در سراسر کشور به 830 مرکز رسیده است.
در همین حال علاوه بر وی، چینی‌فروشان هم‌چنان در هیات مدیره کانون حضور دارد و مریم مجتهدزاده لاریجانی مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز به عنوان دیگر عضو هیات مدیره سه نفره کانون تعیین و معرفی شده است.
سیدصادق رضایی متولد سال 1343 در بهشهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی است و از پانزده سال پیش ابتدا مدیریت کانون استان مازندران را بر عهده داشت و از مهر سال 1387 نیز به مدیریت کانون استان خراسان رضوی منصوب شد.
او پیشتر در کارنامه کاری خود سوابق فرهنگی و آموزشی متعددی را در آموزش و پرورش استان مازندران ثبت کرده است.