محسن چيني‌فروشان دبيركل سيفژ شد انتقال دفتر مركزي سازمان بين‌المللي فيلم براي كودكان و نوجوانان به تهران

مجمع عمومي سازمان بين‌المللي فيلم براي كودكان و نوجوانان (cifej) با درخواست انتقال دفتر مركزي اين سازمان به ايران موافقت كرد تا تهران به يكي از قطب‌هاي اصلي سينماي كودك در جهان تبديل شود.

مجمع عمومي سازمان بين‌المللي فيلم براي كودكان و نوجوانان (cifej) با درخواست انتقال دفتر مركزي اين سازمان به ايران موافقت كرد تا تهران به يكي از قطب‌هاي اصلي سينماي كودك در جهان تبديل شود.
 به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، درخواست ايران، سال گذشته در نشست هيات مديره اين سازمان در ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي مورد تاييد قرار گرفت اما براي تاييد نهايي آن، راي مجمع عمومي لازم بود.
 بر اين اساس مجمع عمومي سيفژ در اجلاسي كه امروز اول مهر در تايوان به پايان رسيد درخواست ايران را با اكثريتي قابل توجه مورد تصويب قرار داد تا بدين ترتيب دفتر مركزي با اهميت‌ترين سازمان بين‌المللي در عرصه فيلم كودك و نوجوان در تهران مستقر شود.
 مجمع عمومي سيفژ همچنين محسن چيني‌فروشان را به عنوان دبيركل و فردوس بولبوليا دبيركل پيشين آن را از آفريقاي جنوبي به عنوان رييس اين مركز برگزيد.
 رييس و دبيركل، در كنار 8 عضوي كه امروز توسط مجمع عمومي انتخاب شدند، تركيب هيات مديره سازمان را تشكيل مي‌دهند.
 دو كشور آلمان و تايوان نيز كانديداي انتقال دفتر مركزي سيفژ به كشور خود بودند كه در آخرين ساعت‌ها تايوان از درخواست خود انصراف داد.
 مديرعامل كانون امروز در گفت‌و‌گويي اين موفقيت را از نظر فرهنگي، سياسي و اجتماعي براي ايران و عرصه سينماي كودك و نوجوان داراي اهميت زيادي دانست و تاكيد كرد كه اين اتفاق علاوه بر بهره‌هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي امكان حركت به سمت توليدات مشترك بين ايران و كشورهاي عضو و گسترش ارتباط سينماگران ايراني را با همكاران خود در كشورهاي مختلف بيش از پيش فراهم خواهد كرد.
 محسن چيني‌فروشان توضيح داد كه كانون برنامه‌ريزي گسترده‌اي را براي ايجاد اين ارتباط بين سينماگران كودك و نوجوان ايراني با همكاران خود در سيفژ تدارك ديده است.
 وي كه اكنون به عنوان دبيركل اين سازمان با راي مجمع عمومي انتخاب شده است در دو سال اخير علاوه بر عضويت در هيات مديره، به عنوان معاون سيفژ انتخاب شده بود.
 به گفته چيني‌فروشان در اجلاس تايوان بيش از 70 درصد اعضا شركت كرده بودند كه اكثريت قاطع آن‌ها به انتقال دفتر مركزي به تهران راي مثبت دادند.
دبيركل سيفژ همچنين بر اين نكته تاكيد كرد كه ميزباني دفتر مركزي دوره‌اي نيست و پيش اين كانادا به مدت 17 سال ميزبان دفتر مركزي بود ولي در دوسال گذشته كشور آفريقاي جنوبي به عنوان ميزبان فعاليت كرد تا اين كه اعضاي هيات مديره تصميم گرفتند اين دفتر را به ايران منتقل كنند.
 پيش‌تردر فروردين ماه امسال نيز، اعضاي هيات مديره سيفژ در تهران در باره دستور جلسات مجمع عمومي از جمله بحث ميزباني دفتر مركزي با يكديگر بحث و گفت‌و‌گو و در همان جلسه به اتفاق از ميزباني ايران حمايت كردند.
 اجلاس مجمع عمومي سيفژ روز اول مهر در تايوان به كار خود پايان داد ولي اعضاي هيات مديره جديد نخستين جلسه خود را روز دوم مهر براي تعيين معاونان سازمان برگزار مي‌كنند.
 محسن چيني‌فروشان، امير اسفندياري، پوران درخشنده، فريال بهزاد، فرشته طائرپور، علي معلم، منوچهر شاهسواري و هانيا عسگري اعضاي ايراني اين مركز به عنوان مدير، تهيه كننده و كارگردان‌ سينماي كودك و نوجوان براي شركت در مجمع عمومي سيفژ در تايوان حضور داشتند.
 گفتني است سازمان بين‌المللي فيلم براي كودكان و نوجوانان (cifej) از 54 سال پيش فعاليت خود را با حمايت يونسكو آغاز كرد و اكنون مجمع عمومي آن داراي بيش از 150 عضو از شصت كشور جهان است.