سیدصادق رضایی جانشین محسن چینی‌فروشان شد

مجمع عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان مدیرعامل جدیدی برای كانون تعیین كرد تا سكان اداره یكی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین مجموعه‌های فرهنگی كشور پس از 19 سال به سیدصادق رضایی سپرده شود.

 به گزارش روابط عمومی كانون، رضایی جانشین محسن چینی‌فروشان شده، كه به تازگی به جمع پیش‌كسوتان پیوسته و بازنشسته شده است.
 مدیرعامل جدید كانون متولد سال 1343 در بهشهر و دارای مدرك كارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی است و از پانزده سال پیش ابتدا مدیریت كانون استان مازندران را بر عهده داشت و از مهر سال 1387 نیز به مدیریت كانون استان خراسان رضوی منصوب شد.
 او پیشتر در كارنامه كاری خود سوابق فرهنگی و آموزشی متعددی را در آموزش و پروش استان مازندران ثبت كرده است.
 بر اساس این گزارش محسن چینی‌فروشان مدیرعامل سابق كانون متولد سال 1331 در اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته راه و ساختمان و فوق لیسانس برنامه‌ریزی فرهنگی است.
 وی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی عهده‌دار مشاغل مختلفی در وزارت آموزش و پرورش به ویژه در حوزه‌های مرتبط با مسایل كودكان و نوجوانان بوده است.
 چینی‌فروشان از آذر سال 1370 در حالی سكان هدایت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان را بر عهده گرفت كه تعداد مراكز كانون در آن سال 322 مركز شامل 248 مركز ثابت، 11 مركز سیار شهری، 46 مركز سیار روستایی و 17 كتابخانه پستی بود كه اكنون شمار این مراكز در مجموع با افتتاح 21 مركز دیگر در دهه فجر امسال به 830 مركز نزدیك شده است.
 انتشار میلیون‌ها جلد كتاب برای كودكان و نوجوانان، ساخت هزاران دقیقه فیلم، نوار موسیقی و ده‌ها عنوان سرگرمی سازنده و اسباب بازی برای بچه‌ها در زمان مدیریت او كانون را به یكی از مراكز فرهنگی تاثیرگذار در عرصه هنر و ادبیات كشور تبدیل كرد.
 ایده ساخت عروسك‌های دارا و سارا در زمان مدیریت چینی‌فروشان شكل گرفت و پس از آن تاكنون دو سری از این عروسك‌ها طی 8 سال گذشته به بازار عرضه شده است.
 از وی تاكنون مقالات متعدد در نشریات منتشر و نزدیك به 20 عنوان كتاب در زمینه‌ی ادبیات كودك و نوجوان ترجمه و روانه بازار كتاب شده است.
 مدیرعامل سابق كانون در این سال‌ها‌ به چهره‌ای شناخته شده در مجامع بین‌المللی مرتبط با حوزه ادبیات و هنر كودك و نوجوان تبدیل شده است واز دو سال پیش به عنوان معاون سازمان بین‌المللی فیلم های كودكان و نوجوان (سیفژ) فعالیت می‌كرد.
 پی‌گیری‌های او و دیگر اعضای ایرانی این سازمان بین‌المللی باعث شد تا برای نخستین بار دفتر مركزی این سازمان به تهران منتقل شود و دبیر كلی آن بر عهده چینی‌فروشان قرار گیرد.
 این گزارش می‌افزاید اكنون پس از نزدیك به 19 سال با انتخاب مجمع عمومی كانون و با حكم وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس مجمع، سیدصادق رضایی به عنوان مدیرعامل جدید كانون فعالیت خود را آغاز می‌كند.
 در عین حال چینی‌فروشان به عنوان یكی از اعضای هیات مدیره كانون تجارب خود را در اختیار اعضای جدید هیات مدیره كانون قرار خواهد داد.
 قرار است مراسم معارفه رسمی مدیرعامل جدید كانون و نكوداشت خدمات فرهنگی محسن چینی‌فروشان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مقامات كشوری در كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان در روزهای آینده برگزار شود.