نامزدهای بخش تصویرگری و داستان تالیف

نامزدهای دریافت جایزه از دو بخش "تصویرگری و گرافیک" و "داستان تالیف" چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اعلام اسامی نامزدهای این دو بخش تمامی نامزدهای دریافت جایزه از این جشنواره دوسالانه معرفی شده‌اند.
بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره در بخش "تصویرگری و گرافیک" کودک و خردسال ۲۶۰ عنوان کتاب و در بخش نوجوان ۱۰۰ عنوان کتاب توسط گروه داوری متشکل از کاظم طلایی، ندا عظیمی و فاطمه رادپور مورد داوری و ارزیابی قرار گرفت.
از این میان در بخش کودک و خردسال دو کتاب "ماجرای یک نامه" با تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی نوشته‌ی سیدمهدی شجاعی از انتشارات نیستان و مجموعه "قصه‌های شیرین مغزدار" با تصویرگری علیرضا گلدوزیان نوشته‌ی علی‌اصغر سیدآبادی از انتشارات افق و در بخش نوجوان سه کتاب "نخل‌ها قد می‌کشند" با تصویرگری ویدا ربانی نوشته‌ی سید محمدحسین فکور، "کشاورز و خروس" با تصویرگری عاطفه ملکی به روایت منوچهر کریم‌زاده‌جو هر دو از انتشارات کانون و "حیات وحش ایران" با تصویرگری علی‌اکبر افشار نوشته‌ی مجموعه نویسندگان از انتشارات طلایی نامزد دریافت جایزه‌های جشنواره کتاب معرفی شدند.
بر اساس این گزارش در بخش داستان تالیف نیز دو گروه جداگانه به بررسی آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری پرداختند و این آثار را در سه رده سنی خردسال، کودک و نوجوان داوری کردند.
داوران بخش خردسال و کودک متشکل از فروزنده خداجو و سرورپوریا در رده سنی خردسال ۲۶ عنوان و در رده سنی کودک ۳۰ عنوان کتاب را بررسی کردند و در نهایت در بخش داستان تالیف خردسال کتاب‌های "شوکا گوزن کوچولو" نوشته سرور کتبی از انتشارات به ‌نشر، "مجموعه ۱۲ جلدی از شنبه تا پنج‌شنبه" نوشته‌ی فریبرز لرستانی از انتشارات قدیانی و کتاب‌های "کلوچه‌های خدا" نوشته‌ی کلر ژوبرت، "بزغاله‌های ابری" نوشته‌ی افسانه‌ شعبان‌نژاد و "تومادرمنی" نوشته محمدرضا شمس هر سه از انتشارات کانون را در میان نامزدهای این بخش قرار دادند.
در بخش داستان تالیف کودک نیز ۵ اثر با نام‌های "این سر دنیا، آن سر دنیا"و "یک تکه آسمان به من بده" نوشته‌ی مجید راستی و "یکی بود، یکی نبود یک خانم چیتی بود" نوشته‌ی محمدرضا شمس هر سه از انتشارات به نشر، "سه ترکه بر دوچرخه: من، میمون و پدر"، نوشته‌ی ندا کاوسی‌فر از انتشارات آفرینگان و "خداحافظ راکون پیر" نوشته‌ی کلر ژوبرت" از انتشارات کانون در میان نامزدهای دریافت جایزه قرار گرفت.
در همین حال داود غفارزادگان، مژگان کلهر و مریم روحانی سه داور بخش داستان تالیف نوجوان پس از بررسی ۵۲ اثر، ۶ کتاب "گرگ‌ها از برف نمی‌ترسند" نوشته‌ی محمدرضا بایرامی از انتشارات قدیانی، "گریه نکنید مثل ابر باهار" نوشته‌ی مهدی رجبی از انتشارات علمی، فرهنگی و "عقرب‌های کشتی بمبک" نوشته‌ی فرهاد حسن‌زاده، "طبقه هفتم غربی" نوشته‌ی جمشید خانیان، "سه سوت جادویی" نوشته‌ی احمد اکبرپور و "پروفسور اسکولسکی و ژنرال پیسکولسکی" نوشته‌ی فریدون عموزاده‌خلیلی از انتشارات افق را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه انتخاب کردند.
برگزیدگان چهاردهمین جشنواره کتاب کودک و نوجوان ساعت ۱۵ روز چهارشنبه سوم آذر در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون طی آیینی رسمی معرفی می‌شوند.
این جشنواره با حضور ۲۵ ناشر کتاب‌های کودک و نوجوان تا روز شنبه ۶ آذر در همین مرکز واقع در خیابان حجاب تهران پذیرای بازدید کنندگان است.