کانون  با کشورهای مختلف جهان ارتباط فرهنگی برقرار می‌کند

برگزاری اردوهای تابستانی کودکان و نوجوانان لبنانی در ایران در ادامه‌ی همکاری‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کشورهای مختلف جهان صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی کانون، سید صادق رضایی مدیرعامل کانون در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در مشهد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری‌های فرهنگی بین کانون و موسسه‌ی کشافه‌المهدی لبنان گفت: انعقاد این تفاهم نامه‌ها به زمان های بسیار قبل بر می‌گردد که ایران با کشورهای مختلف ارتباط فرهنگی داشته است.
وی در در این زمینه توضیح داد که مشابه چنین برنامه‌هایی در گذشته براساس تفاهم‌نامه با کشورهایی مانند هلند و آلمان برگزار شده است و هم‌زمان با برقراری دوستی بین ایران و لبنان در بسیاری از کشورهای قاره‌ی آسیا، اروپا و آفریقا نیز انجام می‌شود.
به گفته‌ی رضایی در تابستان سال 90 دو گروه دختر و پسر نوجوان شامل 120 دختر و 60 پسر در اردوی دوستی نوجوانان لبنانی در ایران شرکت کردند.
مدیرعامل کانون یادآور شد که تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران و لبنان به مدت سه سال بسته شده و هم اکنون یک سال از زمان این تفاهم نامه می‌گذرد و این دو کشور با هم رابطه‌ی دوستی برقرار کرده‌اند.
وی درخصوص دیگرفعالیت‌های انجام شده در کانون در همین زمینه تصریح کرد که در کانون پرورش فکری کتاب‌هایی به زبان عربی منتشر و داستان‌هایی نیز به زبان فارسی و عربی به طور هم‌زمان چاپ شده است همچنین اعزام استادانی برای آموزش کودکان و نوجوانان و مربیان و نیز آموزش نقاشی به آنان در لبنان از دیگر برنامه‌های کانون برای اجرای این تفاهم نامه است.
رضایی همچنین با اشاره به این که دوره نوجوانی دوران مهم زندگی است و باید برنامه‌هایی توام با شادی و سرزندگی برای این قشر تدارک دیده شود، تاکید کرد برای کودکان و نوجوانان ایرانی نیز مشابه چنین اردوهایی در استان‌های 5 منطقه‌ی کشور برگزار شد.
محمد باقرآدوسی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری نیز در این نشست گفت: اردوهایی ده گانه برای نوجوانان ایرانی در تابستان امسال برگزار شد و در آن اعضای با سابقه و موفق کانون در زمینه‌های مختلف شرکت داشتند.
وی در خصوص اجرای این اردوها تصریح کرد اردو یک واسطه است که کانون پرورش فکری تلاش می‌کند از طریق آن با ایجاد روابط مناسب فکری میان کودکان و نوجوانان در رفتار اجتماعی آنان تغییرات مثبتی ایجاد کند.