جشنواره پویانمایی تهران بی‌رقیب است

حسن توکلی که با فیلم «خیابان یک طرفه» در بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، آن را تنها جشنواره تخصصی در حوزه انیمیشن می‌داند که بسیار معتبر است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توکلی ادامه داد: اگرچه جشنواره‌های دیگری نیز در کشورمان برگزار می‌شود که در بخش‌هایی از این جشنواره‌ها آثار انیمیشن هم امکان رقابت دارند، اما جشنواره پویانمایی تهران نه تنها به طور کامل تخصصی است، بلکه به خاطر شیوه اجرا و داورانش بسیار معتبر است.
توکلی در باره حضور در جشنواره پویانمایی توضیح داد: «خیابان یک طرفه» یک اثر دانشجویی است، اما با تکنیکی ساخته شده که کمتر در ایران مورد توجه انیمیشن‌سازان قرار گرفته است. در این انیمیشن از تکنیک انیمیشن دیواری (wall animate) استفاده کرده‌ام و فکر می‌کنم حضور در این جشنواره و به‌ویژه بخش بین‌الملل کمک می‌کند کارم بیشتر دیده شود. 
وی گفت: این اولین باری است که در این جشنواره شرکت می‌کنم و مطمئن هستم حتماً کارم دیده خواهد شد. جشنواره پویانمایی تهران بسیار معتبر است، ولی بد نیست بعد از 8 دوره بخش‌های تازه‌ای به آن اضافه شود تا بیش از گذشته در بازار انیمیشن ایران تاثیرگذار باشد.
انیمیشن «خیابان یک طرفه»، مجموعه‌ای از بازی‌های تصویری است که نتیجه نگاه خلاقانه کارگردان در جان بخشی به تصاویر بی‌جان است. این فیلم یکی از 8 اثر راه یافته به بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره پویانماجشنواره پویانمایییی است. 
هشتمین دوره جشنواره بین المللی پویانمایی تهان، 13 تا 17 اسفند به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می‌شود.