جشنواره فرصتی برای آشنا شدن با تولیدات انیمیشنی روز دنیاست

غزاله میلانی کارگردان فیلم «لجبازی» که در بخش بین‌الملل این جشنواره حضور دارد، معتقد است جشنواره پویانمایی سهم قابل توجهی در افزایش دانش و تجربه یک انیمیشن‌ساز دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، میلانی که در هشتمین دوره جشنواره با یک اثر دانشجویی در بخش بین‌الملل حضور دارد گفت: تماشای آثاری که در دوره‌های قبلی جشنواره به نمایش در آمدند و همچنین حضور در کارگاه‌های 5 دوره از جشنواره پویانمایی تهران، به او در خلق انیمیشن «لجبازی» کمک کرده است.
میلانی در باره تاثیر جشنواره در فعالیت‌های حرفه‌ای خود در ادامه افزود: من در رشته گرافیک تحصیل می‌کردم، اما جشنواره پویانمایی مرا با قدرت انیمیشن آشنا کرد و باعث شد تغییر رشته بدهم.
وی گفت: امسال برای اولین بار با انیمیشنی به نام «لجبازی» در هشتمین دوره جشنواره پویانمایی شرکت می‌کنم؛ تماشای آثار ایرانی و خارجی در دوره‌های پیشین جشنواره برای من کمک بزرگی بود تا به تجربه‌هایم اضافه کنم و افق نگاهم را به انیمیشن وسعت بدهم.
این کارگردان جوان معتقد است: جشنواره پویانمایی فقط جایی برای رقابت و معرفی تولیدات انیمیشنی ایرانی و خارجی نیست؛ بلکه این جشنواره فرصتی برای ارتباط بین همه انیمیشن‌سازها و آشنا شدن با تولیدات انیمیشنی روز دنیاست.
اولین ساخته غزاله میلانی بر مبنای یک داستان فولکلور ایرانی ساخته شده و در عین حال فضایی امروزی دارد. «لجبازی» یکی از 8 اثر دانشجویی راه یافته به  بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره پویانمایی است.  
هشتمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران، 13 تا 17 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می‌شود.