جشنواره نمایش عروسکی کودکان را مسوولیت‌پذیر بار می‌آورد

ارزش هر جشنواره زمانی است که پس زمینه‌اش صحیح و اصولی بوده، تبدیل به هدف نشده باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، علی‌رضا جلالی سرپرست معاونت اداری مالی کانون با حضور در پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی در اردبیل تاکید کرد:« نباید اصل و هدف فعالیت مراکز در برگزاری جشنواره فراموش و مخدوش شود».
وی افزود:«به عنوان مثال اگر بپذیریم که هدف در فعالیت نمایش عروسکی، تربیت کودکان و نوجوانان مسوولیت‌پذیر، افزایش اعتماد به نفس و نظم پذیری آنان است، نباید این اهداف در برگزاری جشنواره مورد غفلت قرار گیرد چرا که در این صورت شرکت کنندگان در جشنواره احساس می‌کنند که فرصت و وقت‌شان تلف شده است».
 جلالی با اشاره به اهمیت و ضرورت معرفی کانون به مخاطبان تصریح کرد:«بهترین راه معرفی کانون، ایجاد شور و هیجان در مراکز است و ما از طریق فعال‌کردن مراکز می‌توانیم به این مهم نایل شویم».
رییس کانون زبان ایران افزود:«معتقدم ایجاد پایگاه‌های تخصصی برای فعالیت‌هایی مانند قصه‌گویی و نمایش عروسکی در مراکز کانون و حضور فعال کودکان  و نوجوانان و خانواده‌ها در این پایگاه‌ها در معرفی کانون و اهداف و عملکرد‌های آن برای عموم جامعه موثر خواهد بود.»
وی تصریح کرد:«این که مرکز کانون یک گروه نمایشی داشته باشد و بخواهد تنها در جشنواره شرکت کند بزرگترین آسیب است و جشنواره نباید هدف باشد».
او در خصوص ضرورت  توسعه‌ی نمایش عروسکی در مراکز کانون گفت: نیاز سنجی مراکز از مخاطبان، به تولید محتوای مناسب و در نهایت تولید و اجرای نمایش عروسکی تاثیرگذار منجر و گام‌های موثر و اساسی در توسعه این فعالیت برداشته خواهد شد.
وی توجه به اصل صرفه‌جویی در اجرای جشنواره‌ها را بسیار مهم دانست ودر عین حال عنوان کرد: «نباید از کیفیت جشنواره‌ها کم شود چرا که این امر یک تهدید برای آن محسوب می‌شود».
سرپرست معاونت اداری مالی کانون رعایت صرفه جویی را لازمه تمامی حوزه‌های کاری کانون دانست و تاکید کرد :اگر به سمت برنامه‌ریزی و هدایت و مدیریت منابع مالی نرویم خیلی جاها حتی از کیفیت کارها نیز کاسته خواهد شد.
پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کشور 10 تیر با معرفی برگزیدگان در اردبیل به کار خود پایان داد.