جشنواره نمایش عروسکی سال آینده به صورت سالانه برگزار می‌شود

حسین موذن مدیر مرکز آفرینش‌های هنری وتئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از برگزاری جشنواره نمایش عروسکی به صورت سالانه با تفکیک اعضا و مربیان در سال آتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،  موذن در آیین افتتاح پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه چهار کشور از دو سال تلاش نوجوانان و مربیان جهت شرکت در جشنواره قدردانی و از آنان خواست تا با توانمندی کامل در این مسیر حرکت کنند.
وی افزود: حضور مربیان در جشنواره نمایش عروسکی مطلوب و تولید ۲۵ نمایش عروسکی از نتایج تلاش آنان است که در این میان ۱۷ نمایش به مرحله ی منطقه ای راه یافته و در بخش اعضا هم رشد خوبی مشاهده می شود.
موذن یادآور شد: تولید ۵۴ نمایش عروسکی در مراکز فرهنگی هنری کشور و اجرای نمایش برای مخاطبین از مهمترین اهداف پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی است و اعضای کانون می توانند این نمایش ها را علاوه بر اجرا در مراکز فرهنگی هنری استان خود،با هماهنگی میان مدیران، در سایر استان‌ها نیز برای دوستان خود در مراکز فرهنگی هنری به نمایش بگذارند تا حاصل فکر و فرآیند تربیتی نمایش در سطح کشور ترویج یابد.
دبیر پانزدهمین جشنواره نمایش‌عروسکی مراکز کانون گفت: جشنواره نمایش عروسکی از سال آینده به تفکیک اعضا و مربیان برگزار می شود. این جشنواره یک سال برای اعضا و یک سال برای مربیان کانون به اجرا در‌می‌آید به طوری که مربیان و اعضا هر کدام دوسال یک بار فرصت شرکت در این جشواره را خواهند داشت. وی همچنین تاکید کرد: همزمان با مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کشوری، شیوه نامه های مربوط به آن اطلاع رسانی می شود.
مدیر آفرینش های هنری کانون کشور همچنین از مدیر کل کانون و همکاران استان فارس در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و افزود: شیراز شهر تمدن و فرهنگ و جایگاه ادبیات غنی در کشور ما محسوب شده و حافظ وسعدی دو شاعر بزرگ این سرزمین هستند که همواره نام و یادشان در دل‌های مردم فرهنگ دوست و ادیب ایران زنده و جاودان است.
مجتبی حق پرست: جشنواره، فرصت تبادل تجربه‌هاست
مجتبی حق پرست مدیر کل کانون پرورش فکری استان فارس در این آیین ضمن خوشآمدگویی به میهمانان، استان فارس را استان ولایت مدار کشور معرفی و این استان را مامن اهل بیت علیهم السلام دانست.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که شهر شیراز را شهر سومین حرم اهل بیت (ع) نامیدند، خاطرنشان کرد: این شهر به برکت حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و بیش از ۸۹۰ امامزاده صحیح النسب و صاحب کرامات، استان ولایت مدار کشور سرافراز ایران اسلامی است، چراکه به برکت این امامزاده بزرگوار در هدایت شیعیان، معرفی امام هشتم علیه السلام و تحقق امامت امام رضا علیه السلام نقش مهمی داشتند.
حق پرست وجود با برکت حضرت احمد بن موسی علیه السلام را افتخار بزرگی برای مردم استان فارس برشمرد که با مهمان‌نوازی خود در خدمت اسلام و مسلمانان باشند. وی گرایش به معنویت و روحیه ی کار و کوشش را دو ویژگی برجسته مردم استان فارس دانست که رژیم طاغوت در برنامه‌های خود آنان را مورد هدف قرار می‌داد.
مدیر اجرایی پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه چهار کشور در سخنان خود به نوجوانان یادآور شد که جشنواره فرصت مناسبی برای تبادل تجربه‌هاست و برگزیده شدن هدف ارزشی جشنواره‌ها نیست، بلکه شرکت نوجوانان در جشنواره و تبادل فرهنگ استان‌های مختلف کشور از ارزش ها و مزیت های جشنواره می باشد.
حق پرست از تمامی مسوولان استانی به ویژه دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز، همکاران کانون و اصحاب رسانه در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
پخش نماهنگ سلام بر شاهچراغ و نماهنگ خیرمقدم با معرفی استان های شرکت کننده از دیگر برنامه های این آیین بود.
پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه ۴ کشور به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس از ۹ تیر با حضور استان‌های خراسان رضوی، فارس، البرز، کردستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و زنجان در شیراز در حال برگزاری است.