نشست تخصصی نمایش عروسکی در اردبیل برگزار شد

سومین روز از پانزدهمین جشنواره منطقه‌ی نمایش‌ عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل شاهد برگزاری نشستی تخصصی با موضوع نمایش عروسکی بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست یکی از کارشناسان و پیش‌کسوتان نمایش عروسکی به تشریح ویژ‌گی‌های این هنر نمایشی پرداخت.
عبدالرضا مزاری‌جلالی با اشاره به اهمیت نقد آثار هنری خطاب به شرکت کنندگان در این نشست گفت: «باید شرایط نقد را فراهم و فرهنگ تحمل نقد پذیری را ایجاد کنیم».
وی با اشاره به شیوه‌نامه نمایش عروسکی و تاکید آن بر استفاده از شیوه‌های خلاقانه در ساخت عروسک تصریح کرد: «این امر نشان از ارزش گذاری به فعالیت بچه‌ها در عرصه‌‌ی نمایش عروسکی دارد».
جلالی با بیان این که عروسک نمایشی با سایر عروسک‌ها نظیر عروسک بازی متفاوت است و باید همانند یک پدیده‌ی جاندار ساخته شود افزود:«خلاقیت عنصر بسیار مهم در این مقوله است که در نهایت به ایجاد اتفاقات جادویی در نمایش عروسکی منجر می‌شود».
وی انتخاب درست متن نمایشی،عروسک و عروسک گردان ها و موسیقی را در ایجاد یک ساختار درست برای نمایش عروسکی بسیار مهم عنوان کرد.
آتسا شاملو کارشناس مدیریت آفرینش‌های هنری کانون نیز به تعریف ارایه‌شده ساخت خلاقانه عروسک توسط بچه‌ها اشاره کرد و گفت: منظور از عروسک خلاق عروسکی است که توسط خود بچه‌ها ساخته می‌شود.
در این نشست که اجرای آن را شهرام پوردنیا کارشناس فرهنگی کانون اردبیل بر عهده داشت‌،علی‌رضا جلالی مدیر کانون زبان ایران و سرپرست معاونت اداری مالی کانون، سیدحامد عسگری‌فر مدیر کل کانون اصفهان‌، ناهیداللهویردی زاده مدیر کل کانون استان اردبیل،  زکیه امیرپور مدیر کل کانون بوشهر و اعضای هیئت داوران و گروه‌های نمایش عروسکی حضور داشتند.
پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی امروز دوشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود دراردبیل پایان می‌دهد.
این جشنواره یکی از چهار جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی است که برترین‌های آن به جشنواره کشوری راه می‌یابند.