فعالیت هایی برای ایام الله دهه فجر تعریف شود که ثبت خاطرات خوب برای بچه ها باشد

جلسه کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان البرز تشکیل و اهداف و وظایف این کمیته تشریح شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز،اولین جلسه اعضا کمیته کودک ونوجوان دهه فجر استان البرز با حضور علی رضا جلالی ، مدیر کل کانون استان و مسوول کمیته ،مهری فلاح معاون فرهنگی کانون ، بهزاد ابوالقاسم حسینی کارشناس هنری ، اعظم ذوالفقاری ( دبیر کمیته ) و معصومه ابراهیمی ( نماینده بهزیستی ) ،علی حقی ( نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره)  و ملیحه مومن پور سردبیر نشریه یکی یک دونه استان البرز  از ساعت 9 تا 30/10 در محل دفتر مدیر کل کانون استان البرز تشکیل شد .
در ابتدای این جلسه علی رضا جلالی ،مدیر کل کانون و مسوول کمیته ضمن توضیح آیین نامه و دستور العمل اجرایی تشکیل کمیته ،در سخنانی گفت:  
دهه فجر فرصت بسیار مغتنمی برای ثبت خاطرات خوب برای کودکان ونوجوانان است زیرا داشتن تجربه خوشایند باعث به یاد ماندن این واقعه مهم و سرنوشت ساز خواهد شد لذا باید سعی شود فعالیت هایی برای ایام الله دهه فجر تعریف شود که ثبت خاطرات خوب برای بچه ها باشد.
وی ضمن تشریح فعالیت ها و رسالت کاری کانون در این زمینه از نمایندگان نهاد ها و سازمان های مختلف خواست که با اعلام دقیق زمان و مکان فعالیت های پیشنهادی خود به سایر سازمان های عضو کمیته ، فرصت استفاده از فعالیت های مشترک را فراهم کنند.  
در ادامه معصومه  ابراهیمی نماینده سازمان بهزیستی گزارشی در خصوص فعالیت های اداره کل بهزیستی و مراکز تابعه ارائه دادند ،وی اجرای فعالیت هایی نظیر افتتاح چند مهد کودک در شهرستان های استان ، زنگ انقلاب در مهد کودک ها ،تقدیر و تجلیل از برخی مهد کودک های برتر شهرستان های استان ،برگزاری مسابقه نقاشی ، غبار روبی مزار شهدا و برگزاری جشن ویژه 22 بهمن در مهد کودک ها را از اهم برنامه های این اداره کل عنوان کرد .
علی  حقی نماینده اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) نیز در سخنانی ضمن اعلام تعداد مراکز ویژه و کانون های این اداره کل در سطح استان گزارشی از اهم فعالیت های پیش بینی شده ارائه کرد که دیدار با خانواده شهدا ،غبار روبی مزار شهدا ،برپایی کار گاه های آشنایی با شخصیت امام خمینی (ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی ،برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری برای مدد جویان و خانواده های آنان در سطوح مختلف و نشست ویژه مقاله نویسی از جمله این فعالیت ها بود.
ملیحه  مومن پور سردبیر نشریه یکی یه دونه نیز گفت : ما نیز در بخش خصوصی سعی خواهیم کرد که هم پوشانی لازم را داشته باشیم و اگر چنان چه برنامه ها در زمان مناسب اطلاع داده شود در زمینه اطلاع رسانی به مخاطبان برای استفاده بهتر تمام تلاشمان را خواهیم کرد.
علی رضا جلالی مدیر کل کانون نیز در بخش دوم سخنانش ضمن اعلام ظرفیت های کانون گفت : تمامی مراکز فرهنگی ،هنری کانون در سطح استان به فراخور مرکزشان برنامه های ویژه ای را تدارک دیده و اجرا خواهند کرد که در جلسه آینده در قالب جدول به اطلاع اعضای کمیته خواهد رسید ،وی هم چنین خواست که در صورت امکان تامین اعتبار از طرف سازمان های عضو صورت گیرد تا نشریه تخصصی و ویژه ای نیز برای این ایام در قالب شماره ویژه ای از نشریه یکی یک دونه منتشر شود . وی هم چنین با اعلام ظرفیت های کانون در خصوص نمایش عروسکی و تئاتر گفت : ما آمادگی لازم را داریم تا جدول ویژه اجرای نمایش عروسکی را به اعضا کمیته ارائه دهیم تا انان نیز برنامه ریزی لازم را برای حضور مخاطبانشان در این فعالیت شاد و جذاب داشته باشند . .
هم چنین گزارش کاملی از مجموعه فعالیت های سازمان های عضو کمیته نیز تهیه شود
وی در پایان صحبت هایش گفت : امید که در جلسه آینده تمامی سازمان های عضو برنامه مدون خود را با زمان و مکان مناسب در اختیار کمیته قرار دهند تا با شرکت در برخی برنامه ها انگیزه همکاران و مخاطبان برای اجرای فعالیت های بیشتر فزونی یابد