جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان اصفهان

مدیر کل ضمن اشاره به صرف هزینه های گزاف در برگزاری جشنواره میراث فرهنگی ناملموس اصفهان، از عدم اعلام نتیجه مشخص با وجود ارسال بیش از 500 اثر از سراسر کشور در بخش نقاشی کودکان این جشنواره انتقاد و بر پاسخ گویی شفاف مسوولین مربوطه به خانواده های کودکان شرکت کننده تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان با حضور اعضاء و به میزبانی کانون پرورش فکری برگزار شد.
مدیر کل کانون ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسن عسگری(علیه السلام)،بر ضرورت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر تاکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود حفظ نظام را از اوجب واجبات دانسته اند که این نشان دهنده عظمت نظام اسلامی در دیدگاه بینان گذار انقلاب اسلامی می باشد. وی ادامه داد: همه باید شکرگذار نظام اسلامی بوده و برای صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی حضوری همیشگی و به موقع در صحنه های مختلف و حساس کشور داشته باشیم.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان با اشاره به ویژگی های سنی کودکان و نوجوانان و ظرافت کار با آن ها اظهار کرد: شایسته است اعضای کمیته در انجام فعالیت های خود نشاط و جذابیت را در نظر بگیرند زیرا کودکان و نوجوانان باید به صورت واقعی پذیرای برنامه ها باشند. وی گفت: امروز باید مفاهیم اصلی انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای متنوع هنری و فرهنگی به کودکان و نوجوانان منتقل شود تا این آموزه ها برای همیشه برای آن ها پایدار بماند.
 عسگری فر هم چنین از ابلاغ 17 حکم برای مسوولین مراکز شهرستان های اصفهان خبر داد و افزود: مسوولین مراکز کانون باید به عنوان مسوولین کمیته کودک و نوجوان شهرستان ها با همکاری و تعامل با دیگر سازمان ها و اعضای کمیته برنامه هایی ثمربخش و باکیفیت را در سراسر استان اصفهان برگزار نمایند.
عسگری فر در ادامه این جلسه ضمن انتقاد از صرف هزینه های گزاف در برگزاری جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس اصفهان گفت: با گذشت 3 ماه از برگزاری این جشنواره و ارسال بیش از 500 اثر از سوی کودکان سراسر کشور ولی هنوز اعلام نتیجه مشخصی صورت نگرفته است. وی با اشاره به محوریت کانون در ارسال فراخوان نقاشی این جشنواره به استان ها بر پاسخ گویی شفاف از سوی مسوولین مربوطه در جهت برآورده ساختن انتظارات خانواده ها تاکید کرد.
در ادامه این جلسه نمایندگان کمیته امداد امام خمینی(ره)،شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی،آموزش و پرورش و بهزیستی ضمن اعلام پیشنهادات خود با هدف برگزاری هرچه باشکوه تر فعالیت های دهه مبارک فجر مهمترین برنامه های خود را عنوان کردند.