تاثیر قصه‌ها بر ذهن کودک ماندگار می‌شود

مربیان برگزیده هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی نقش قصه‌ها بر ذهن کودکان را بسیار ماندگار دانستند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  فریده محمودی در این‌باره گفت قصه  به عنوان یک ابزار تربیتی با پرورش قدرت تخیل، موجب فراهم شدن زمینه همانندسازی با شخصیت قهرمانان می‌شود و فضاهای ناشناخته‌ را به کودک معرفی می‌کند.
 وی افزود قصه‌ها قدرت زنده کردن دوباره پهلوانان و قهرمانان را به صورت غیر‌مستقیم دارند و به احیای فرهنگ‌ها و زبان‌ها منجر می‌شود.
محمودی حضور قصه‌گویان خارجی را موجب رشد جشنواره و فرهنگ قصه‌گویی دانست و درباره‌ی تفاوت در شیوه قصه‌گویی آن‌ها با قصه‌گویان داخلی یادآور شد قصه‌گویان غربی بیشتر تحرک، شادی و ابزارها را دستمایه قرار می‌دهند در حالی که قصه‌گویان شرقی بیشتر از کلام بهره‌ می‌گیرند.

سبک زندگی جدید موجب تنش‌هایی برای نوجوانان شده است
سارا حدادیان دیگر قصه‌گوی کانون استان مرکزی نیز فن‌آوری‌های نوین را موجب کم شدن ارتباط افراد خانواده با هم عنوان کرد و گفت: اگر قصه‌گویی در خانواده ترویج پیدا کند تا حدودی این فاصله‌ها از بین می‌رود.
وی هم‌چنین قصه‌گویی برای نوجوانان را موجب رشد افکار و بیان احساسات و عواطف آن‌ها دانست و افزود اگر بتوانیم خلاقیت و ابتکار را در نوجوانان تقویت کنیم آن‌ها را برای رویارویی با مسایل زندگی و ناهمواری‌های زندگی در آینده آماده می‌کنیم.
حدادیان درادامه یادآور شد جشنواره قصه‌گویی فرصت مناسبی برای ایجاد انگیزه و کسب مهارت‌های لازم در زمینه قصه و قصه‌گویی را فراهم و موجب شکوفا شدن استعدادهای نهفته مربیان برای قصه‌گویی در مراکز فرهنگی‌هنری می‌شود.
 مربی مرکز فرهنگی‌هنری تفرش در استان مرکزی هم‌چنین معتقد است گاهی تاثیر قصه‌ها در انتقال مفاهیم به مخاطبان حتی بیشتر از مطالعه مستقیم کتاب‌هاست.
هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 27 الی30 بهمن در کرمانشاه برگزار می‌شود.