عصر شعر محمد (ص) در هزار سال شعر فارسی در بیرجند برگزار شد

در نخستین روز از هفته ملی کودک به همت اعضای آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی عصر شعر «محمد رسول‌ا... (ص) در هزار سال شعر فارسی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، به مناسبت فرا رسیدن روز مباهله و نزول آیه تطهیر اعضای کارگاه آفرینش‌های ادبی مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند عصر شعر «محمد رسول ا... (ص) در هزار سال شعر فارسی» را برگزار کردند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با حضور در این برنامه ضمن گرامی‌داشت روز مباهله اظهارداشت: کتاب آسمانی قرآن و احادیث پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) سرشار از درس زندگی است که خواندن آن به زندگی انسان معنا می‌بخشد.
عبدالرضا صمدی از برنامه فرهنگی، ادبی اعضای آفرینش‌های ادبی کانون استان تشکر و قدردانی کرد و گفت: گرامی‌داشت روز مباهله و نزول آیه تطهیر اقدام ارزشمندی است که توسط کودکان و نوجوانان انجام می‌شود و خوانش اشعار کتاب محمد رسول ا... (ص) در هزار سال شعر فارسی به زیبایی در این برنامه قابل توجه است.
وی با بیان این‌که پیامبراکرم(ص)رحمت للعالمین است، افزود: اگر پیامبر خلق نمی‌شد، جهان خلق نمی‌شد و پیامبر برای محبت و دوستی آمده است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: پیامبر با مباهله نشان داد که با دعا کردن و به خدا واگذار کردن مشکلات حل می‌شود.
صمدی با اشاره به این‌که با زبان شعر می‌توان افراد را به هیجان در آورد و خوشحال کرد، گفت: پیامبر نسبت به کودکان بسیار با محبت رفتار می‌کردند و امید است که والدین این سنت حسنه را قدر بدانند.
وی اضافه کرد: لطف و محبت پیامبر مانند جشمه جوشان است، همه مسلمانان و مردم باید از این جشمه جوشان محبت استفاده کنند.
ویدا بزّی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی نیز درباره اهداف برگزاری این برنامه گفت: کتاب «محمد رسول ا... (ص) در هزار سال شعر فارسی» مجموعه اشعار شاعران کهن و معاصری است که در وصف و نعت حضرت محمد (ص) سروده شده و آشنایی اعضا با متون کهن و اشعار مذهبی شاخص‌ترین هدف اجرای این برنامه دانست.
این برنامه با حضور محمود کاظم زاده رییس  اداره کتاب خانه‌های  عمومی شهرستان بیرجند، بیش از 100 نفر از اعضا و مربیان برگزار و با برنامه‌هایی هم‌چون شعرخوانی اعضا با استفاده از کتاب  "محمد رسول ا... (ص) در هزار سال شعر فارسی "، خوانش آثار اعضای کانون و دل‌نوشته‌های اعضا همراه شد.
عصر شعر محمد رسول ا... (ص) در هزار سال شعر فارسی با اهدای هدایا به اعضای برگزیده کارگاه های آفرینش‌های ادبی و مکاتبه ای پایان یافت.
این در حالی است که بیش از 60 عضو برگزیده کارگاه ادبی در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون استان شایسته تقدیر شناخته شدند و در ایام هفته ملی کودک با اهدای لوح و هدیه از این عزیزان قدردانی می‌شود.