کودکی نقطه آغاز درک مفاهیم اجتماعی است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: دوران کودکی نقطه آغازی برای درک مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی در مراسم اختتامیه جشنواره نقاشی کودکان با موضوع بیمه کشاورزی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بانک کشاورزی منعقد شد، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان ضمن آشنایی با محصولات کشاورزی استان با بیمه محصولات کشاورزی آشنا شده و به تولید آثار نقاشی پرداختند.
وی خاطرنشان کرد: خداوند قبل از آفرینش انسان زمین را آفرید و کشاورزی و رویش در زمین را از بهترین کارهای انسان قرار داد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان این‌که کشاورزی و کاشتن از نخستین کارهای بشر بر روی زمین بود، تصریح کرد: وظیفه ما حفاظت از زمین است و کشاورزان با هنر کاشتن و زحمات شبانه‌روزی فراوان محصولات مورد نیاز ما را تأمین می‌کنند.
صمدی ادامه داد: به منظور حمایت از خسارت‌های وارده در محصولات زراعی، باغی، منابع طبیعی، دام، طیور و آبزیان طرح بیمه صندوق کشاورزی در بانک کشاورزی اجرا می‌شود تا کشاورزان با خاطری آسوده به تولید محصولات بپردازند.
وی با اشاره به این‌که هیچ مفهومی نهادینه نمی‌شود مگر از کودکی شروع شود، گفت: دوران کودکی دورانی است که هر چیزی فرا گرفته شود پایدار می‌ماند.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی تصریح کرد: محبت، دوستی و صلح از قدرت‌های امروزه جهان است که همه این قدرت ها در وجود کودکان نهفته است و باید حفظ شود.
وی  ضمن تأکید بر استمرار در کار فرهنگی، گفت: درک بهتر مفاهیم اجتماعی، فرهنگی و اسلامی از زمان کودکی باید آغاز شود و تلاش برای نهادینه کردن این مفاهیم جامعه را به رشد همه جانبه می‌رساند.
صمدی در پایان گزارشی از روند برگزاری جشنواره نقاشی بیمه کشاورزی ارایه کرد و گفت: پس از ارسال فراخوان این جشنواره به مراکز فرهنگی هنری کانون در سطح استان در مجموع تعداد 196 نقاشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد  که پس از داوری آثار، تعداد 61 اثر و به تفکیک 30  اثر به عنوان اثر برگزیده و 31 اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.
 غلام‌رضا حسینی‌نژاد عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و استاد علوم ارتباطات یکی دیگر از میهمان مراسم اختتامیه بود که طی سخنانی ضمن تبریک روز جهانی کودک گفت: دنیا به آیندگان خود توجه دارند و کودکان آینده این دنیا هستند.
حسینی‌نژاد بیان داشت: آن‌چه که بزرگان امروز از خود به ارث می‌گذارند، فرزندان جامعه هستند بنابراین کودکان را باید تکریم کرد.
وی با اشاره به اهمیت خلاقیت در کودکان، ادامه داد: یکی از نیازهای کودک نوازش کردن اوست، بنابراین والدین باید شیوه ناز خریدن کودکان را یاد بگیرند.
عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی با بیان این‌که ارتباط برقرار کردن با کودک کار دشواری است، گفت: زبان کودکی پیچیدگی خاص خود را دارد و باید با مهارت‌های آن آشنا شویم.
دکتر محمد رحمانی رییس اداره کل آموزش و اطلاع رسانی صندوق بیمه کشاورزی نیز طی سخنانی گفت: برگزاری این جشنواره با کیفیت بالای آثار نقاشی بیان‌گر آن است که اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خراسان جنوبی به خوبی ارزش بیمه کشاورزی را درک و در قالب هنر نقاشی این مفهوم را بیان کرده اند.
وی از همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.
این مراسم ساعت 10 صبح روز 16 مهر 1394 در سالن اجتماعات سرپرستی  امور شعب بانک کشاورزی بیرجند با حضور جمعی از مدیران هم‌چون: دکتر محمد رحمانی رییس اداره کل آموزش و اطلاع رسانی صندوق بیمه کشاورزی، پرویز آرامنش مدیر کل حفاظت محیط زیست، محمدرضا رضایی مدیر کل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، جواد غنچه مدیرگروه خدمات بیمه کشاورزی، کارشناسان بانک کشاورزی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضای برگزیده جشنواره نقاشی بیمه کشاورزی به همراه والدین خود حضور داشتند.
اجرای سرود توسط اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره 3 بیرجند، ارایه توضیحات روند چگونگی شرکت اعضا در این جشنواره در کارگاه‌های هنری، پخش کلیپ جشنواره نقاشی بیمه کشاورزی از آغاز تا پایان، بیانیه روز جهانی کودک و افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی جشنواره بیمه کشاورزی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
در پایان  از نفرات برگزیده جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیر شد.