کودکان بیرجندی لذت نقاشی را روی کف خیابان تجربه کردند

با فرا رسیدن روز جهانی کودک، بچه‌های بیرجندی پس از تجمع در باغ ملی و برگزاری جشن روزجهانی کودک با گچ‌های رنگی کف خیابان نقاشی کردند و لذت متفاوتی را در هنر نقاشی تجربه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با 16 مهر و روز جهانی کودک، کودکان بیرجندی در باغ ملی تجمع کردند و در جشن روز جهانی کودک شرکت کردند.
خوانش سرود همگانی « ای ایران»، اجرای سرود توسط کودکان مهد، اجرای ورزش باستانی کاران  توسط نوجوان زورخانه امیر عرب، خوانش بیانیه روز جهانی کودک و اهدای سی‌دی‌های آموزش قوانین راهنمایی رانندگی در قالب انیمیشن‌های کودکانه توسط پلیس، اهدای کارت‌های معرفی بناهای تاریخی استان از سوی میراث فرهنگی، اهدای بادکنک‌های رنگی و کارت لبخند به کودکان از جمله برنامه‌های این جشن بود.
در ادامه با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی خیابان ابوذر به شهدا بسته شد  و این خیابان به طور کامل در اختیار کودکان قرار گرفت. کودکان با گچ‌های رنگی که در اختیارشان قرار گرفت، کف خیابان را نقاشی کردند.
کودکان با لذت در خیابان به نقاشی پرداختند و صحنه‌های زیبایی را خلق کردند. گروهی از آن‌ها  نیز بر روی مقوا با استفاده از کارتن و مداد شمعی نقاشی کشیدند.

هفته ملی کودک از 15 مهر ماه آغاز شده است و تا 21 مهرماه ادامه دارد