بازدید رییس بخش تصویرگری نمایشگاه بولونیا از غرفه کانون

دیانا بلوتی (رییس بخش تصویرگری نمایشگاه بولونیا) در حاشیه‌ی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران ضمن حضور در غرفه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های متعدد کانون در سطح کشور آشنا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بلوتی با ابراز شگفتی از استقبال عموم مردم از کتاب‌های کانون تنوع محصولات این غرفه را قابل تقدیر دانست.
وی در بخشی از این بازدید غیر رسمی با کتاب‌های مرغک و کتاب‌های پنجاه ساله‌ی کانون آشنا شد و بخشی از آن‌ها را به عنوان هدیه دریافت کرد.
در این دیدار که عصر روز جمعه انجام شد مسوولان غرفه‌ی کانون به معرفی سایر فعالیت‌های کانون نیز پرداختند. بلوتی ضمن آشنایی با کتابخانه‌های کانون ، پس از آشنایی با کتاب‌خانه‌های سیار و فراگیر اعلام کرد که از سفر خود به ایران بسیار خرسند است، چرا که فعالیت‌های فرهنگی زیادی در ایران صورت می‌گیرد که دنیا از آن بی‌ اطلاع است و بایستی بازتابی جهانی پیدا کند.
وی گفت: کانون همواره به عنوان یک ناشر فعال در سطح دنیا شناخته شده است و تصویرگران آن در نمایشگاه‌های جهانی خوش درخشیده‌اند، اما تلاش چندجانبه‌ی این نهاد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری شگفت‌انگیز و قابل تقدیر است.
بلوتی در ادامه افزود که مایل است فعالیت‌های کانون در نمایشگاه کتاب بولونیا افزایش یابد و به زودی رایزنی‌های لازم را با مدیران خود و مدیران کانون آغاز خواهد کرد.
گفتنی است که امسال کشور ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر ایتالیا به عنوان مهمان ویژه در ایران حضور دارند.