جشنواره استانی قصه گویی در شهرستان نور برگزار می شود

مرحله استانی بیست ویکمین جشنواره بین المللی قصه گویی از سوی کانون پرورش فکری مازندران در شهرستان نور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، بیست ویکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در حالی برنامه خود را آغاز خواهد کرد که مراحل استانی آن در استان‌ها برگزار می شود و اما کانون پرورش فکری مازندران  این رویداد استانی را در شهرستان نور برگزار خواهد نمود.

بر همین اساس در جلسه‌ای که مدیر کل کانون مازندران با فرماندار شهرستان نور به‌منظور هماهنگی برای برگزاری این رویداد فرهنگی داشت در خصوص اجرای کیفی این جشنواره بحث و گفتگو شد.

علی شادمان در جلسه هماهنگی برگزاری  این  جشنواره استانی قصه گویی کانون پرورش فکری استان که با حضور مدیر کل این کانون، رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بهزیستی و معاون فرهنگی کانون و مسوول کانون پرورش فکری نور در فرمانداری برگزار شد؛ برگزاری جشنواره استانی قصه گویی را فرصت مهمی برای توسعه فرهنگی و هنری این شهرستان دانست و بر برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نور  با مهم خواندن اطلاع رسانی این جشنواره و اهتمام مدارس برای  شرکت در این برنامه اظهار داشت: قصه ابزار مهمی برای تربیت کودکان ونوجوانان  است . بر همین اساس می توان از این ابزار برای رشد فکری دانش آموزان استفاده کرد.

شادمان خاطر نشان ساخت: یکی  دیگر از ویژگی های قصه و هنر قصه گویی، پرورش تخیل است. لذا پرورش این حس می تواند زمینه بروز و ظهور بسیاری از رویدادهای عینی همچون اکتشافات و اختراعات  را فراهم آورد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران نیز در این دیدار،  با اعلام برگزاری این جشنواره در 17 و 18 مهرماه و هم‌زمان با هفته ملی کودک در شهرستان نور خبر داد و افزود: این رویداد بخش استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون قصه گویی در استان مازندران است که در سه بخش کودک ونوجوان- پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و بخش آزاد برگزار می شود.

محمد علی یزادن‌شناس با بیان اینکه 25 قصه گو در بخش استانی با هم رقابت خواهند کرد، اظهار داشت: برگزیدگان استانی این جشنواره به بخش منطقه‌ای معرفی خواهند شد تا برای رقابت با قصه گویان دیگر استان‌ها بپردازند.

این مسوول در ادامه صحبت‌هایش با تقدیر از فرماندار شهرستان نور، اعضای شورای شهر و رؤسای ادارات همراه در این طرح تاکید کرد:  این جشنواره فرصت مناسبی برای تمرکز زادیی رویداد های مهم فرهنگی کانون از مرکز استان به شهرستان‌ها بوده که نقش مهمی در رشد و پویایی مراکز فرهنگی و هنری کانون نیز خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =