اهمیت گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر در کانون پرورش فکری

در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کانون پرورش فکری استان بر اهمیت گفتمان سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این کانون تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، جلسه این ستاد با حضور معاون ستاد امر به معروف استان و دیگر اعضای ستاد در دفتر مدیر کل کانون مازندران برگزار شد.

محمد علی یزدان شناس، با بیان اینکه  امر به معروف و نهی از منکر باعث پویایی و نشاط جامعه می شود افزود:  اساس  برنامههای  کانون پرورش فکری بر پایه امر به خوبی‌ها و دوری از زشتی‌ها بنیان گذاشته شده است.

مدیر کل کانون مازندران  اظهار داشت: کانون مجموعه‎ای فرهنگی است که هدفش پرورش فکر و ذهن کودکان و نوجوانان بوده و بر این اساس مورد عنایت رهبری معظم انقلاب قرار دارد. در واقع  نگاه و توجه رهبر معظم انقلاب به کانون و برنامه های آن نشان دهنده اهمیت این حوزه در احیای معروفات است.

این مسوول در ادامه بیان کرد: همه ۴۰ فعالیت صورت گرفته در مراکز فرهنگی و هنری کانون به صورت غیر مستقیم در حوزه هدایت استعدادها و رفتارها ست که منجر به شکل دهی شخصیت در کودکان ونوجوانان می شود.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان افزود:  کانون نقش مهمی در شکل گیری شخصیت اجتماعی بچه ها فراهم می کند. توجه به کاهش آسیب های اجتماعی ، ایجاد فضای سالم برای رشد و پویایی ذهنی آنان و در نهایت پرورش نان آ انسان خردمند، اجتماعی  واندیشمند از اهداف غایی کانون است .

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با ابراز خرسندی از توجه کانون به قوانین و برنامه‌های ستاد با اشاره به  تاریخچه تشکیل این نهاد و جایگاه قانونی آن گفت: قانون این ستاد در 24 ماده و 19 تبصره در سال 1394 تصویب و به دستگاه ها ابلاغ شد.

ولی الله امیری، افزود: با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سازمان‌ها وبا توجه به تصویب آن به عنوان قانون در مجلس شورای اسلامی؛  فعالیتهای ستاد به صورت رسمی در استانها و شهرستانها آغاز شد.

امیری با تاکید بر نقش کانون پرورش فکری در ارتباط موثر با کودکان ونوجوانان، بر اهمیت گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر در نسل جوان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های سازمانی ستاد در استان‌ها و شهرستان‌ها از اولویت‌های این نهاد اجرایی است، اظهار کرد: مازندران جزو استانهای برتر در حوزه ایجاد زیرساخت‌های سازمانی شناخته شده است.

امیری با بیان اینکه  این جلسات در جهت آموزش و بررسی دیدگاههای مشترک میان ستاد و ادارات انجام می پذیرد بر ابلاغیه دولت در خصوص اهمیت کار شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تاکید کرد و از تشکیل گروه ضابطین قضایی در ادارات استان خبر داد.

گفتنی است: گلستان اکبری، مسوول دبیرخانه  ستاد امر به معروف و نهی از منکر کانون مازندران هم در این جلسه به بیان گزارش ۶ ماهه اول سال پرداخت و گفت:  برگزاری کارگاه های قصه گویی با موضوع؛ فلسفه حجاب در مراکز- برگزاری مسابقه عفاف و حجاب میان کارکنان کانون و اهدای جوایز به برگزیدگان - اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز با رویکرد معروفات  - برگزاری  نماز جماعت و بیان مصادیق امر به معروف و نهی از منکر مابین نماز- برگزاری زیارت عاشورا برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف - عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای نوجوان از عمده فعالیت‌های کانون در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =