برگزاری جشنواره قصه‌گویی  نقش موثری در توسعه فرهنگی دارد

سرپرست استانداری مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌گو منطقه 5 کشور در مازندران گفت: برگزاری جشنواره قصه‌گویی نقش موثری در توسعه فرهنگی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، سرپرست استانداری مازندران با اعلام این خبر افزود: جوامع انسانی همواره برای پرورش نسلی آگاه تلاش می‌کنند و روش‌ها و ابزارهای گوناگونی را برای رسیدن به این هدف در پیش می‌گیرند و در این میان  یکی از خاطره انگیزترین آنها قصه‌گویی ست.

احمد حسین زادگان اظهار داشت: شنیدن قصه از زبان پدر ومادر ، پدربزرگ و مادربزرگ ، مربیان و معلمان برای هرکدام از ما جزء بهترین خاطرات دوران کودکی ست و از این رو می توان گفت:  قصه‌گویی  هم درس زندگی  با  انسان می‌آموزد  و هم پر از اتفاقات پر هیجان است که برای شنونده جذاب است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با تاکید بر اهمیت این هنر و برگزاری جشنواره‌های قصه گویی تصریح کرد: اهمیت این  کار جدی بر کسی پوشیده نیست. چرا که در آن کودکان و نوجوانان به همراه بزرگسالان قصه گفتن را تجربه میکنند و از طریق این هنر ؛ خوب زیستن و خوب بودن را می‌آموزند. بر این اساس، ایجاد و اجرای جشنوارههای قصه‌گویی میتواند در توسعه فرهنگی نقش موثری داشته  باشد.

سرپرست استانداری مازندران بیان داشت: جشنواره‌ی بینالمللی قصهگویی – مرحله‌ی منطقه‌ای به میزبانی مازندران، فرصت مغتنمی‌ست برای هنرنمایی قصه گویان و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مازندرانی و در عین حال مجالی‌ست که مربیان پرتلاش کانون پرورش فکری در مسیر رشد و آموزش فرزندان ایران زمین گامی دیگر بردارند.

گفتنی است: جشنواره قصه‌گویی منطقه 5 کشور 3 و 4 آذر  در محل سینما کانون ساری به نشانی: ساری بلوار امیر مازندرانی، خیابان رودکی، جنب بوستان سنگ برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =