گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در کانون مازندران برگزار شد

گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، مراسم گرامی‌داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، در مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران برگزار شد.

بر همین اساس در کانون جویبار این برنامه با حضور کمال رستمعلی، فرماندارشهرستان جویبار، معاون فرهنگی استان و کارشناس ادبی این کانون در بخش شعر برگزار شد.

در این ویژه برنامه  که به منظور بزرگداشت مهدی آذر یزدی  اجرا شد، فرماندار جویبار که خود از اعضای قدیم کانون و شاعر و منتقد ادبی است؛  ضمن مرور  خاطرات دوران حضورش  در کانون، از تاثیر کانون در هدایت کودکان و نوجوانان در مسیر شکوفایی و ایجاد نشاط و شادابی سخن گفت.

در این برنامه فرشته شهمیرزادی، معاون فرهنگی کانون نیز ضمن مهم خواندن نقش ادبیات در رشد استعداد و خلاقیت‌های اعضا، یاد و نام مهدی آذری یزدی را گرامی داشت و به  تشریح اهداف و برنامه‌های کانون در حوزه فرهنگی پرداخت.  

در مرکز شماره دو ساری نیز، همین برنامه با حضور دکتر رضا زرین کمر،شاعر،  نویسنده و پژوهش‌گر ادبی، کارشناسان ادبی استان و مربیان و اعضای کانون شماره دو و سه ساری برگزار شد.

دکتر زرین کمر در این برنامه با اشاره به اهمیت ادبیات اشاره نمود  و به طرح مباحث و موضوع‌های مهم ادبی در حوزه کودک ونوجوان پرداخت.

وی خوانش شعر و داستان را یکی از مباحث مهم برای رشد ادبی اعضا عنوان کرد.

گفتنی است: در این دو برنامه اعضای مراکز جویبار و ساری نیز به خوانش آثار ادبی خود در بخش شعر و داستان نمودند و از اعضای فعال کانون نیز تقدیر شد.

اما در مرکز فریدونکنار هم، ویژه برنامه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان همراه با آیین آغازین کارگاه های تخصصی فصل تابستان در کانون پرورش فکری فریدونکنار با سخنرانی امام جمعه محترم شهرستان فریدونکنار برگزار شد .

در این ویژه برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذر یزدی ، فواید ادبیات و کتاب خوانی و مراجعه به کتابخانه های کودک در دنیای کودکان و نوجوانان برای خانواده ها تشریح شد.

در ادامه این برنامه خانواده های محترم اعضا پیرامون روند برگزاری  کارگاه های تخصصی و عمومی در فصل تابستان توجیه شدند و با مربیان این کار گاه ها آشنا شدند .

در کانون بهشهر نیز این برنامه با حضور معاون فرهنگی، کارشناسان آفرینش های ادبی در بخش شعر  داستان برگزار شد.

رضا سلیمانی، شاعر و از اعضای قدیمیکانون بهشهر میهمان ویژه این برنامه بود که در خصوص نقش ادبیات در زندگی کودک و نوجوان صحبت نمود. 

شعرخوانی و داستان خوانی اعضا ارشد و نوجوان مرکز- اجرای موسیقی و پخش کلیپ از زندگی مهدی آذر یزدی از دیگر برنامه های مرکز بهشهر بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =