پویش «هر کودک یک نهال» در استان خراسان رضوی برگزار شد

با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی پویش «هر کودک یک نهال» روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه در تمامی مراکز فرهنگی هنری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی؛ مصادف با میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله) و همزمان با روز کودک، محیط‌زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، در تمامی مراکز فرهنگی هنری استان پویش «هر کودک یک نهال» با هدف آگاهی کودکان و نوجوانان از منابع طبیعی و رسالت شهروندی برای حفاظت از منابع طبیعی منطقه برگزار شد.

در این پویش کارشناسان اداره منابع طبیعی در مراکز استان به توضیح و تبیین اهمیت محیط‌زیست و لزوم حفظ این امانت برای نسل آینده پرداختند و ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان در حاشیه برنامه بازگشایی مرکز فرهنگی هنری تربت حیدریه در روز پنج‌شنبه با کاشت نهال در این مرکز به این پویش پیوست.

وی با اشاره به فرهنگ زیبای کاشت نهال گفت: وظیفه ما به عنوان متولیان فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان است که اهمیت این سرمایه ملی را برای نسل امروز بواسطه تجربه شیرین کاشت نهال ماندگار کنیم و به آنها بیاموزیم چگونه از این سرمایه ملی حفاظت و پاسداری کنند.

در این پویش کودکان در مراکز فرهنگی هنری استان با نام‌گذاری نهال‌ها نام بزرگان و مشاهیر فرهنگ، ادب و هنر یاد آنها را گرامی داشتند و در پایان بیانیه «هرکودک، یک نهال» توسط اعضا قرائت شد.

من یک کودکم، یک نهال بالنده که آهسته و آرام به سمت خورشید قد می‌کشم.
لطفا به بارانی فکر کنید که پای طراوت را به دنیایم باز کند. به رنگین کمانی که آرزوهایم را به صبح فردا پل بزند و به زمین زیبا و مهربانی که مادر ماست.
آغوش مادرم را از گیاه و جوانه و درخت پر کنید. بگذارید جنگل‌ها شادمان باشند و شکوفه‌ها لبخند بزنند.
من یک کودکم و امروز نام من و محیط زیست به هم گره خورده است.
من یک کودکم و یک همیار طبیعت ، من حافظ آب ، خاک و منابع طبیعی کشورم خواهم بود .
لطفا شما بزرگترها هم مراقب ما و طبیعت باشید.
زندگی جهان به وجود درختان وابسته است و آینده شما به شادمانی ما.


۲۱ مهرماه ۱۴۰۱
هفته ملی کودک
روز کودک، محیط زیست میراث فرهنگی و گردشگری

همزمان با این پویش مهرواره داستان‌نویسی هر کودک یک نهال با موضوعات زمین مادر ما، من یک جنگلبانم، درخت تنهاست، تبرها را بسوزانیم، گیاهان ریه‌های زمین، نگذارید بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد از تاریخ ۲۱ مهرماه لغایت ۳۰ آبان‌ماه برگزار می‌گردد. این مهرواره به صورت استانی است و علاقمندان جهت شرکت می‌توانند داستان‌های خود را در فضای مجازی به شماره ۰۹۳۸۲۶۴۰۸۱۵ ارسال کنند.

پویش «هر کودک یک نهال» در استان خراسان رضوی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =