برگزاری جلسه غنی‌سازی اوقات فراغت در روستای "کسب"

مربی سیار روستایی ملایر جلسه غنی‌ساز ی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستای "کسب" را با حضور امام جماعت روستا، مسئول بسیج جوکار و مادران با شعار تابستانتو بساز برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، با شروع تابستان کار و فعالیت در مراکز کانون و مربیان آن چند برابر می‌شود و هر مربی بر حسب کاری که بر عهده دارد باید برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی انجام بدهد.

یکی از این گروه مربیان سیار روستایی هستند که باید به دل روستاها بروند و برای بچه‌ها برنامه اجرا کنند.

از این رو مربی سیار روستایی شهرستان ملایر برای شرکت در جلسه غنی‌سازی اوقات فراغت راهی روستای خوش آب و هوای کسب می‌شود. پس  از طی 25 کیلومتر به  مدرسه بی بی سلطان روستای کسب می‌رسد.

کودکان و نوجوانان و گروهی از حلقه‌های مردمی نیز حضور داشتند که قرار بود با همکاری و همفکری یکدیگر تابستانی‌ داغ و مفید را برای این کودکان به وجود بیاورند و به قول معروف ما کانونی‌ها، تابستانشان را بسازند و شعار امسال کانون هم همین است و باید در پایان تابستان شاهد یک پیشرفت چشمگیر باشیم.

حلقه‌های میانی و مردمی هم پای کار بودند از امام جماعت روستا گرفته تا فرمانده حوزه مهدیه بسیج شهر جوکار و مسئول بسیج روستا و نیز بیش از چهل نفر مادر.

جلسه با قرائت قرآن و بعد صحبت‌های امام جماعت روستا با یاد شهدای خدمت آغاز شد.

وی با اشاره به فوائد فضای مجازی به بیان مشکلات و معضلات ناشی از استفاده نادرست و بی رویه پرداخت و گفت: والدین باید آسیب‌های ناشی از استفاده نادرست از این فضا و گوشی را بدانند و مدیریت کنند.

ترابی به پررنگ‌تر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: تابستان یک فرصت طلایی برای کودکان و نوجوانان است که با همکاری کانون می‌توان روزهای خوبی را رقم زد و کودکان و نوجوانان در روستا نیز باید از تابستان به عنوان یک فرصت برای کسب مهارت و علم استفاده کنند و رها نشوند.

برگزاری جلسه غنی‌ساز ی اوقات فراغت در روستای "کسب"

 در ادامه محسن کریمی، مربی سیار روستایی ملایر پس از معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مراکز فرهنگی- هنری کانون یک مکان امن و ایمن برای کودکان و نوجوانان بوده که با کمک والدین می‌توان در راستای اهداف کانون اوقات فراغت خوبی را برای آنها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر بستر مناسب فراهم شود همه کودکان و نوجوانان علاقه‌مند را به شکل رایگان عضو کانون کند و در طول تابستان با حضور منظم خود در روستا علاوه بر امانت کتاب به برگزاری کارگاه‌هایی چون کتابخوانی، خلاقیت، نمایش و نقد انیمشن، شعرخوانی، قصه گویی و... بپردازد. 

سپس  فرمانده حوزه مهدیه بسیج شهر جوکار که خود یکی از اعضای قدیمی کانون بوده تصریح کرد: فعالیت‌های کانون پرورش فکری بسیار مفید است و بچه‌ها مطالب بسیار خوبی را یاد می‌گیرند و بسیج می‌تواند در برگزاری اردوی پایان تابستان و تهیه جوایز کمک کند.

همچنین فاطمه علی حسینی، مسئول بسیج  روستا مسئول هماهنگی کانون با خانواده‌ها خصوصا مادران شد و قرار شد که امکانات بیت الخدیجه این روستا را برای کارگاه‌های کانون در اختیار مربی سیار قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =