آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

همزمان با سراسر کشور کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان همدان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، ۲۰ خرداد ماه کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار تابستانتو بساز رسما آغاز شد.

در این گزارش به گوشه‌ای از فعالیت‌های مراکز در سراسر استان اشاره شده است که در زیر می‌خوانید:

آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۲ همدان

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۲ همدان برنامه خود را با حضور ۱۰۰ نفر از اعضا و والدین و حلقه‌های مردمی آغاز کرد. برنامه با قرائت قرآن توسط عضو خوب مرکز امیر علی رنجبران آغاز شد سپس یکی از اعضای ارشد این مرکز که اکنون دانشجوی رشته شیمی‌ بوده و تابستان مربی کارگاه نوشتن خلاق است به عنوان مجری  برنامه را با خواندن شعری زیبا از تابستان شروع کرد.

در این مرکز مسابقاتی چون مراقب بادکنکت باش و پانتومیم، نمایشی بی‌کلام از عناوین تازه‌های کتاب‌ و خوانش سرود کانون با همراهی والدین عزیز صورت گرفت.

همچنین در این مرکز به مناسبت روز اقیانوس برنامه تکنیک چاپ گروهی توسط اعضا با عنوان در اقیانوس‌ها چه خبر است؟ در فضای بیرون از مرکز اجرا شد و مورد استقبال بچه‌ها قرار گرفت. در پایان مربی مسئول مرکز به معرفی کانون و کلاس‌های تابستانی پرداخت.

آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

مرکز فرهنگی- هنری اسدآباد

برنامه افتتاحیه کلاس‌های تابستانی کانون اسدآباد با حضور معاون عمرانی فرمانداری، مدیر اداره محیط زیست ، نماینده هلال احمر  و نماینده نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان و همچنین خبرنگار صدا و سیما برگزار شد.
این برنامه شامل قرائت، سرود جمهوری اسلامی ایران، متن ادبی در وصف رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی با مجری‌گری یکی از اعضای ارشد کانون و سپس پخش فیلمی به مناسبت پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) در سالن سینما به اجرا در آمد.

در حاشیه این برنامه از نمایشگاه کتاب، اسباب بازی و آثار سفالی (کاری از اعضا)  بازدید به عمل آمد و در پایان یادگاری گرفته شد.
 

آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

مرکز فرهنگی- هنری شماره ۳ ملایر

در روز آغاز به کار کلاس‌های تابستانی در مرکز 2 ملایر برنامه معرفی مشاغل و جشن شروع فعالیت‌ها برگزار شد. مراسم با حضور مسئولان و نمایندگان سازمان‌هایی چون تبلیغات اسلامی، آتش نشانی، بهزیستی، اورژانس اجتماعی و 100 نفر از اعضاء و والدین آنها برگزار شد.

مربی مسئول مرکز سه ملایر گفت: تابستان امسال برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت که با استفاده از حلقه‌های میانی و مشارکت مادران این فعالیت‌ها اجرا خواهد شد.

مهیا فراهانی افزود:  مرکز سه ملایر در حال حاضر  بیش از ۴۰۰ عضو فعال دارد که ضمن ارائه خدمات کتابخوانی با ۱۴ هزار جلد کتاب، برنامه‌های آموزشی متنوعی از جمله کلاس‌های قران، پرورش خلاقیت، نقاشی،  طراحی، خوشنویسی،  سفال و ۳۶ مورد فعالیت جانبی همانند معرفی شخصیت، قصه گویی، معرفی مشاغل، معرفی سرزمین و ... نیز اجرا می‌کند.

در ادامه نمایندگان ادارات حاضر در جلسه به معرفی مشاغل حوزه کاری خود برای اعضا کانون پرورش فکری پرداختند ‌و چند برنامه جانبی از جمله شاهنامه خوانی،  شعر،  دکلمه و مسابقه نیز اجرا شد.

آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

مرکز فرهنگی- هنری شهر سرکان
افتتاحیه کلاس‌های تابستانی مرکز سرکان با حضور 65 نفر از اعضا با برنامه‌های مختلفی چون معرفی کانون و فعالیت‌های کانون و کلاس‌ها  انجام شد.

آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

مرکز فرهنگی- هنری شهر سامن

در مرکز سامن جشن  شروع  کلاس‌های تابستانی با حضور  ۸۰ نفر  از  اعضای  کودک و نوجوان و جمعی از والدین برگزار شد. در این  برنامه ضمن قصه  گویی  و انجام مسابقه و بازی در مورد برگزاری کلاس‌ها و حضور به موقع  اعضا در  کلاس صحبت  شد.

آغاز کلاس‌های تابستانی مراکز فرهنگی- هنری کانون در سراسر استان

مرکز فرهنگی- هنری شهر تویسرکان

مراسم افتتاحیه ی کلاس‌های تابستانی با حضور 80 نفر از والدین، اعضا و مربیان تابستانی برگزار شد. در این مراسم ابتدا مربی فرهنگی- ادبی تویسرکان توضیحاتی در مورد کلاس‌های تابستانی کانون و نقش این کلاس‌ها در شکوفایی و کشف استعداد کودکان و نوجوانان ارایه داد و آموزش غیر مستقیم بر پایه خلاقیت و بازی را از ویژگی‌های منحصر به فرد کلاس‌های کانون برشمرد.

در ادامه کلاس‌های ادبی مرکز تویسرکان را در پنج شاخه نوشتن خلاق، داستان نویسی خلاق، شعرسرایی خلاق، خوانش متون کهن و تولید محتوا به خانواده‌ها معرفی کرد و همچنین کلاس‌های سفال و نقاشی را تشریح کرد.

در ادامه مربیان تابستانی کلاس‌های خود را معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =