لزوم فعال نمودن ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون/کانون بهترین فضا برای آینده سازی است

شورای فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با حضور معاون فرهنگی کانون کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، شورای فرهنگی اداره کل کانون استان با حضور فلاح معاون فرهنگی کانون کشور، آب سوران مدیر کل کانون استان و کارکنان ستادی و مربیان مراکز ثابت، سیار و پستی تشکیل جلسه داد.
همچنین علی انصاری رئیس دادگاه کیفری دو شهرستان اشنویه میهمان ویژه ی شورای فرهنگی استان بود.

لزوم فعال ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون

در ابتدای جلسه، انصاری با تمجید از عملکرد کانون پرورش فکری استان گفت: خوشحالم که در جمع خانواده سازنده ی کانون پرورش فکری حضور دارم.

وی در حوزه ی احکام جایگزین حبس به ارائه گزارشی پرداخت و این احکام را یکی از اقدامات سازنده و مؤثر برشمرد.

لزوم فعال ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون

آب سوران نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات ارزشمند قاضی علی انصاری گفت: با استفاده از احکام جایگزین حبس اتاق های بازی و سرگرمی ایجاد و مدارس با کتابهای مناسب مجهز شدند.

سپس از علی انصاری به جهت اقدام ارزشمند ایشان در راستای صدور احکام جایگزین حبس در حضور معاون فرهنگی کانون کشور تقدیر بعمل آمد.

 در ادامه، مدیر کل کانون استان از عملکرد سال جاری استان گزارشی ارائه کردند. همچنین برنامه های تابستان و لزوم هم افزایی در جهت اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر نکاتی بود که آب سوران در این نشست به آن اشاره کرد.

وی از حمایت های مدیرعامل و معاونت های کانون کشور در جهت حمایت از ادارات کل استانی تقدیر و تشکر کرد.

لزوم فعال ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون

فلاح معاون فرهنگی کانون کشور نیز در این جلسه  با اشاره به تاریخچه ی کانون گفت: باید با نگاه عمیق تر و کار بیشتر ظرفیت های پنهان نوجوانان را فعال کنیم تا با استعدادیابی درست در جهت نخبه پروری گام های مؤثری برداریم.

ایشان به روز آمدبودن فعالیت ها تاکید کرد و افزود: در همین راستا کانون با فعال کردن حوزه هایی چون هوش مصنوعی در صدد آن است تا ضمن حفظ ساختار اصلی آن، گام های مؤثری نیز در حوزه ی فناوری های جدید بردارد.

معاون فرهنگی کانون کشور خانواده را مهم ترین عنصر تربیتی معرفی و نسبت به نقش پررنگ این نهاد در برنامه های سال جاری کانون تاکید نمود.

فلاح بیان کرد: باید حامی کودکان و نوجوانان باشیم و از ظرفیت های مردمی و حلقه های میانی نیز در راستای اهداف و فعالیت های کانون ، همچنین تربیت نوجوانان متعهد و متخصص در حوزه های علمی، فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: بعد از اجرای موفق طرح کانون مدرسه برنامه های بلند مدت هدف داری برای کانون یاران در دست اقدام داریم.

فلاح تشکیل شورای نوجوان کانون را یکی از اقدامات مهمی برشمرد که باید در دستور کار مراکز قرار بگیرد تا با کمیته بندی مناسب فعالیت های خوبی انجام شود.

معاون فرهنگی کانون کشور در مورد نوجوانان نیز گفت: باید با نقش دهی مناسب در مراکز بستر رشد را برای این گروه از مخاطبان فراهم کنیم، آنان را جدی بگیریم و از ظرفیت نوجوانان به عنوان مشاوران مسئولان شهرستان و استانی بهره مند شویم.

فلاح در بخش پایانی صحبت ها پاسخگویی سوالات کارکنان و مربیان مراکز استان بود.

لزوم فعال ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون

لزوم فعال ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون

لزوم فعال ظرفیت های پنهان نوجوانان در کانون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =