کد خبر: 342801
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
بازدید 11
میهمانان کوچک امام حسین(ع) سفره حضرت رقیه انداختند

مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون پرورش فکری یزد با هدف آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با آیین‌های مذهبی و راه و رسم ارادت و عشق‌ورزی به اهل بیت و پیروی از ایشان، با شعار "به یاد حسین تابستونتو بساز"، گردهمایی کودکان عاشورایی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، گردهمایی کودکان عاشورایی روز پنجشنبه ۴ مردادماه 1403 در مرکز فرهنگی هنری شماره یک یزد برگزار گردید. میهمانان کوچک امام حسین(ع) همراه با مادران خود در عزای دختر خردسال امام سوم شیعیان، مراسم سوگواری برگزار کردند.

در این مراسم آیین معنوی سفره حضرت رقیه(س) نیز به نیت حاجتمندان و متوسلان به طفل سه ساله سیدالشهدا(ع)، گوشه‌ای از عزاداری بود که مادران هر کدام برای این سفره‌ی با برکت هدیه‌ای تقدیم کردند. کودکان و نوجوانان با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی دلهای اهل مجلس را به ضریح پاک شهدای کربلا گره زده و حال و هوای عاشورایی را در کانون زنده کردند.

همچنین مداح اهل بیت حسین شایق با خواندن مرثیه حضرت رقیه(س) عزاداران را با راه ورسم عاشقی حسین بیشتر آشنا کرد. این ویژه‌برنامه با قصه‌گویی کیانا صادقی چله خانه از کتاب"بزرگ ترین دختر عالم" و خوانش متن ادبی توسط مهسا عبادی، فاطمه خالقی و نگار رحمتی اعضای ادبی مرکز ادامه یافت.

 میهمانان کوچک امام حسین(ع) سفره حضرت رقیه انداختند

در پایان سیده عالیه قوامی مدیر کل کانون استان یزد ضمن تشکر از همراهی و همدلی خانواده‌ها و استقبال و حضور پر رنگشان در برنامه‌های کانون؛ هدف از برگزاری اینگونه مراسم را آشنایی هرچه بیشتر نسل جدید با آیین‌های مذهبی و راه و رسم ارادت و عشق‌ورزی به اهل بیت و پیروی از ایشان عنوان کرد.

مادران هدیه‌های خود را به اعضای عزادار مرکز تقدیم‌نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =