کد خبر: 343571
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
«هنر» و «ادبیات» عرصه هویت‌بخشی به نوجوان است

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هنر شخصیت نوجوان را شکل می‌دهد و هویت مستقلی ایجاد می‌شود که می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاومت کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، حجت الاسلام محسن بختیاری در حاشیه اردوی باشگاه قاف در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: بنیاد ملی نوجوان در سه سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده اما پایه کار از دهه ۸۰ و از مدارس دولتی آغاز شد.

رئیس بنیاد ملی نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی افزود: این بنیاد به نوجوانان برای شناخت هویت و کنشگری فعال کمک می‌کند تا استعدادهای خود را پیدا کنند.

وی بیان کرد: نمونه‌های موفق زیادی طی این سال‌ها داشتیم، به گونه‌ای که مدیران بسیاری از استعدادهای نوجوانان را شناسایی کردند.

بختیاری اضافه کرد: همفکری و هم‌اندیشی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار بنیاد ملی قرار گرفته تا تمرکز بیشتری در عرصه نوجوان داشته باشیم و از فعالیت‌ها و تجربیات کانون استفاده کنیم.

رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: زمانی که نوجوان حالش خوب باشد رسیدن ایران اسلامی به قله قاف راحت‌تر و سریع‌تر امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: هنر یک عرصه و پهنه گسترده‌ای است که بسیاری از استعدادهای متنوع نوجوانان را در بر می‌گیرد و همه این‌ها در قاب هنر اتفاق می‌افتد.

بختیاری با بیان این‌که باید استعدادهای هنری و ادبی دانش آموزان شکوفا شود، گفت: هنر در عین آن که محل کشف استعداد است، می‌تواند در هویت بخشی به نوجوانان کمک کند.

وی تاکید کرد: هنر شخصیت نوجوان را شکل می‌دهد و هویت مستقلی ایجاد می‌شود که می‌تواند در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاومت کند.

رئیس بنیاد ملی نوجوانان گفت: با این شرایط نوجوان عنصری مبارز و جنگجو تبدیل شده تا در برابر سیب‌ها مقابله کند.

بختیاری با اشاره به حضور بنیاد در اردوی قاف، تصریح کرد: سعی کردیم از تجربیات کانون پرورش فکری استفاده کنیم و تشکیلات نانوشته‌ای در عرصه هنر داشته باشیم تا بستر هویت دهی به نوجوانان باشد.

وی گفت: در اردوی قاف نوجوانان رنگارنگی داریم که روی پای خود ایستاده‌اند و هویت مستقل دارند و هنر می‌تواند به بازآفرینی آن کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =