ویدئوی  نشست تخصصی قصه‌گویی با عنوان"یزد روایتگر قصه معاصر ایران" منتشر شد

نشست تخصصی قصه‌گویی به مناسبت ۲۳ خرداد و روز ثبت ملی قصه گویی در راستای اقدامات پاسدارانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ازمیراث ناملموس فرهنگی و باهدف عمومی‌سازی و مردمی سازی قصه گویی، ویدیوی این نشست در صفحه باشگاه قصه‌گویان ایران منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، شامگاه سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳، نشست تخصصی قصه‌گویی در دبیرخانه ترویج و توسعه قصه‌گویی ایران با عنوان "یزد روایتگر قصه معاصر ایران" تشکیل شد.

این نشست به مناسبت ۲۳ خرداد و روز ثبت ملی قصه گویی برگزار شد.

این نشست با حضور اساتید برجسته حوزه پژوهش : اسدالله شکرانه مدیر پروژه سیمرغ قصه‌های مردم ایران، داور ملی و بین‌المللی قصه‌گویی و مدیر اسبق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد و فعال حوزه یزدشناسی و یزدپژوهی، سامان قاسمی استاد دانشگاه در رشته ایران‌شناسی و پژوهشگر حوزه قصه و داور قصه گویی و بابک صابری پزشک و نویسنده کتاب کودک و مدیرعامل انتشارات کودک برگزار شد.

حاضرین در این نشست جایگاه فعلی قصه‌گویی در یزد را مورد نقد و بررسی قرار دادند و نقش تاریخی یزد در روایت قصه معاصر ایران محور این نشست بود؛ قصه‌گویی سنتی و قصه‌گویی مدرن، سنت شفاهی و قصه‌گویان فراموش شده یزد در این گفتگو مورد بحث قرار گرفتند.

با توجه به اینکه یزد شهر میراث جهانی ومسیر گردشگری است ظرفیت قصه‌گویی در صنعت گردشگری یزد هم مورد گفتگو قرار گرفت. در ادامه پیرامون روایتهای ماندگار مردم یزد و اصالت این روایتها و قابلیت ملی شدن این روایتها هم مورد بحث قرار گرفت.

علاقه‌مندان برای مشاهده ویدئوی این نشست تخصصی قصه‌گویی با عنوان"یزد روایتگر قصه معاصر ایران" در صفحه باشگاه قصه‌گویان ایران در بستر آپارات می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =