جشنواره فرهنگی هنری در روشنای نماز ویژه کودکان و نوجوانان آغاز شد

در آستانه هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، از کودکان و نوجوانان دعوت کرد در جشنواره استانی فرهنگی، هنری، ادبی با عنوان "در روشنای نماز " شرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  عبدالرضا صمدی با بیان این‌که نماز یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دستورالعمل‌های انسان‌سازی، سیر و سلوک معنوی است، گفت: برخی از بزرگان فرموده‌اند اگر نمازِ انسان اصلاح شود، همه امور انسان اصلاح می‌شود
وی ادامه داد: نماز علاوه بر احکام فقهی و ظاهری، آداب و اسراری دارد که آشنایی با آن‌ها انسان را بیشتر با حقیقت نماز پیوند داده و قلبش را بهتر به سوی نماز سوق می‌دهد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: وقتی کودکان با تمام وجود با قلم، رنگ، عکس و در یک کلام  با فرهنگ و هنر دریچه‌هایی رو به ابعاد روحانی و جسمانی نماز می‌گشایند، آیینه‌ای برای انعکاس خلاقیت و نوآوری می‌شود که دنیا را زیباتر می‌کند.
صمدی برگزاری جشنواره «در روشنای نماز» را که با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس و ستاد اقامه نماز برگزار می‌شود، بسیار ارزنده دانست و گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی قدم در راهی گذاشته که سرآغازش عشق و ارادت، میانه‌اش عروج و نورانیت و پایانش خشنودی و رضایت خداوند است.
مدیر کل کانون استان تأکید کرد: پرورش، شناخت و روحیه معنوی کودکان و نوجوانان با استفاده از معرفی و شناخت تأثیرات و اقامه نماز از مهم‌ترین اهداف این جشنواره فرهنگی اسلامی به شمار می‌رود.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی  در ادامه گفت: «نماز، مسجد، محله ما و نماز، کودک و نماز از دیدگاه نوجوانان» از جمله موضوعات جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی« در روشنای نماز» است.
وی با بیان این‌که این جشنواره برای نخستین بار در استان ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، افزود: جشنواره فرهنگی هنری «در روشنای نماز» در 3 بخش کاغذ دیواری، خاطره نویسی و عکاسی برگزار می‌شود.
صمدی یادآورشد: بر همین اساس جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی «در روشنای نماز» از 15 مهر ماه آغاز و تا 20 آذرماه 1394 ادامه  خواهد داشت و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون و فرزندان کارکنان ستاد اقامه نماز و اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس می‌توانند در این بازده زمانی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع دربیرجند، خیابان شهدا، انتهای شهدای 6، مرکز فرهنگی هنری شماره یک بیرجند ارسال نمایند.
قرار است  نفرات برگزیده این جشنواره استانی همزمان با هفته وحدت اعلام شود.
 هفته ملی کودک از 15 مهرماه آغاز و تا 21 مهر ماه ادامه دارد.