اجرای درست عوامل یک نمایش، تاثیر زیادی بر مخاطب می‌گذارد

کارگردان نمایش عروسکی "مرغک" در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون گفت: اگر تمامی عوامل یک نمایش بر اساس اصول نمایشی به درستی اجرا شود، تاثیر خود را بر مخاطب خواهد گذاشت.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شادی پاک‌زاد در بیان تعریف فرآیند محوری بودن فعالیت نمایش عروسکی در مراکز فرهنگی ‌هنری کانون اظهار کرد: فرایند محور بودن فرصتی ایجاد می‌کند تا کودکان و نوجوانان با همه عوامل و لوازم مورد نیاز برای ساخت یک نمایش عروسکی آشنا شوند و از مرحله ایده تا اجرای نمایش، تمام مراحل توسط خودشان انجام شود.
مربی مرکز فرهنگی‌ هنری شماره 2 کانون مهاباد در استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: نمایش عروسکی چه توسط مربی برای کودک اجرا شود و چه خود کودک و نوجوان آن را اجرا کند اگر بر اساس اصول صحیح نمایش و هدف‌مند اجرا شود تاثیر ویژه‌ای در آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان دارد در حالی‌که یک اثر نمایشی ضعیف هر چند که بار معنایی خوبی داشته باشد اگر در اجرا ضعیف عمل شود نمی‌تواند تاثیر خود را بر مخاطب داشته باشد.
مرحله کشوری پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون از روز 31 مرداد در اراک با حضور 12 گروه نمایش از سراسر کشور آغاز می‌شود.
بر اساس این گزارش کارگردان نمایش مرغک در زمینه جایگاه نمایش عروسکی در مراکز کانون اظهار داشت: نمایش عروسکی می‌تواند جذاب‌ترین فعالیت برای اعضا و مربیان باشد چرا که این فعالیت آمیخته‌ای از چندین هنر است و نه تنها برای حضور در جشنواره‌ها بلکه در مواقع دیگر نیز جذابیت زیادی برای کودکان دارد.
وی در ادامه افزود: زمانی که عروسکی ساده به بچه‌ها داده می‌شود تا با آن نمایش اجرا کنند آن لحظه برای آن‌ها لذت بخش‌ترین زمان است چرا که بچه‌ها شیفته‌ی بازی هستند و زمانی را که شخصیت دیگری با عروسک پیدا می‌کنند دوست دارند.
این کارگردان نمایش عروسکی در پایان از مربیان و اعضای علاقه‌مند کانون خواست تا در نوشتن متون نمایشی از قدرت خلاقیت خود استفاده و آثار نو و تازه خلق کنند و از مسوولان نیز درخواست کرد تا منابع آموزشی بیشتری در زمینه نورپردازی، کارگردانی، ساخت صحنه، عروسک‌سازی، شناخت مواد و انتخاب موسیقی مناسب در نمایش عروسکی، در اختیار مراکز قرار دهند.
پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کشوری با حضور 12 گروه برگزیده‌ی مرحله منطقه‌ای طی روزهای 31 مرداد تا 2 شهریور به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود.