لوح فشرده 4 اثر برگزیده جشنواره نمایش عروسکی کانون رونمایی شد

از لوح فشرده فیلم 4 نمایش برگزیده بخش مربیان پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، 4 نمایشی که در این جشنواره طی روزهای 31 مرداد تا 2 شهریور 1392 در اراک بر روی صحنه رفت منتخب 58 نمایشی بود که مربیان و اعضای ارشد کانون سراسر کشور در مرحله استانی تهیه کرده بودند که از این میان 17 اثر در 4 جشنواره منطقه‌ای با یکدیگر رقابت کردند.
بخش مربیان و اعضا، امسال برای نخستین بار به بخش‌های این جشنواره افزوده شده است تا آثار آنان به صورت جداگانه مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرد.
به گفته‌ی حسین موذن مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون و دبیر جشنواره با برگزیدگان این بخش، قراردادهای تولید جداگانه‌ای بر اساس درجه‌بندی‌های کیفی جشنواره بسته می‌شود و این آثار علاوه بر انتشار در قالب لوح فشرده، در مراکز کانون همان استان‌ها 30 بار بر روی صحنه اجرا خواهد شد.
وی البته گفت که پیش از اجرا، این آثار تحت نظارت کارشناسان مدیریت آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون تغییراتی خواهد کرد.
به گفته‌ی دبیر جشنواره، چهار نمایش "گرگ‌نامه" نوشته یاسر هاشم‌زاده از استان کردستان، "پرنده‌های قالی" نوشته فاطمه برمال از استان اردبیل، "یخی که عاشق خورشید شد" نوشته نوشین فرهادی" از استان چهار محال و بختیاری و "مرغک بودن" نوشته شادی پاکزاد از استان آذربایجان غربی از سوی گروه داوری جشنواره به ترتیب حایز درجه‌بندی الف، ب، ج، د شدند و لوح فشرده فیلم آن‌ها به تمامی مراکز کانون سراسر کشور ارسال خواهد شد.
وی هدف از این کار را بهره‌مندی مربیان و اعضای مراکز کانون از این آثار برگزیده عنوان کرد.
بر اساس این گزارش رونمایی این آثار با حضور سید صادق رضایی مدیرعامل کانون، بخشی از آیین پایانی پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور بود که صبح روز 2 شهریور در اراک برگزار شد.

در این آیین برگزیدگان بخش‌های اعضا و مربیان جشنواره معرفی و با اهدای لوح‌تقدیر، تندیس جشنواره و هدایای نقدی از آنان تجلیل شد.