پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون آغاز می‌شود

پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 31 مرداد با حضور 12 گروه‌ نمایشی در شهر اراک آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این دوره از جشنواره پس از برگزاری مرحله استانی گروه‌های برتر در مرحله منطقه‌ای در چهار منطقه با هم به رقابت پرداختند و در نهایت در بخش مربیان 4 گروه و در بخش اعضای مراکز فرهنگی هنری 8  گروه به مرحله پایانی راه پیدا کردند.
در اولین روز از این جشنواره، نمایش "گرگ‌نامه" از استان کردستان در بخش مربیان و نمایش‌های "بزک جنگلی شاه" از استان سیستان و بلوچستان و "عروسی خاله ‌سوسکه" از استان اردبیل هر دو در بخش اعضا اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش، در بعد از ظهر اولین روز سه نمایش اجرا خواهد شد که ابتدا اعضای مرکز کانون استان آذربایخان غربی نمایش "موری‌ها وتارتاری" را به روی صحنه می‌برند و در ادامه اعضای تهران نمایش "گرگ قصه‌ها" و مربیان استان اردبیل نیز به اجرای نمایش "پرنده‌های قالی" خواهند پرداخت.
بازدید از موزه صنایع دستی و گشت و گذار در بازار سنتی اراک پایان بخش اولین روز این جشنواره خواهد بود.
گفتنی است 12 گروه نمایشی در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون طی روزهای 31 مرداد تا 2 شهریور به میزبانی اراک با هم به رقابت خواهند پرداخت.