برگزیدگان پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی در اراک معرفی می‌شوند

با معرفی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی در مراسم پایانی، این رویداد هنری به کار خود در اراک پایان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرحله‌ی استانی این جشنواره از زمستان سال گذشته به تدریج تا اردیبهشت سال 1392 در 31 استان کشور برگزار شد و برپایی 4 جشنواره منطقه‌ای در استان‌های خراسان جنوبی، فارس، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد در تیرماه امسال به معرفی 12 گروه برگزیده منتهی شد.
در نهایت 8 گروه از اعضا و 4 گروه از مربیان و اعضای ارشد کانون طی روزهای 31 مرداد تا 2 شهریور در مرحله‌ی کشوری این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند تا برگزیدگان نهایی جشنواره روز 2 شهریور با حضور مسوولان در اراک معرفی ‌شوند.
این آثار از بین نزدیک به 500 نمایشی انتخاب می‌شوند که در مراحل استانی و منطقه‌ای جشنواره شرکت کرده بودند.
بر این اساس در بخش اعضای مراکز فرهنگی هنری از میان 8 گروه راه‌یافته به مرحله نهایی 3 گروه به عنوان رتبه اول تا سوم معرفی خواهند شد و 5 گروه نیز در بخش‌های مختلف توسط هیات داوران مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
 در بخش مربیان و اعضای ارشد کانون نیز 4 نمایش‌ راه یافته به این مرحله توسط هیات داوران بر اساس امتیاز به ترتیب در چهار گروه الف، ب، ج و د  ارزش گذاری و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
هم‌چنین هیات داوران نمایش‌های راه‌یافته مربیان را  در 7 بخش از قبیل کارگردانی، نمایش‌نامه‌نویسی، عروسک سازی، موسیقی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و برگزیدگان را معرفی و از آن‌ها قدردانی می‌کند.
 گفتنی است مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره کشوری اراک ساعت 10 صبح روز دوم شهریور با اجرای سرود کانون توسط اعضای کانون اراک آغاز و با نمایش یک اثر برگزیده ادامه می‌یابد و مسولان ستادی و استانی نیز در این آیین به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.